Vad som har varit fint med dyno körningarna är att jag har fått grepp om vars i registret som motorn har legat för nära varv stoppen. Max efffekt uppnås på 7950rpm för att vara exakt, annars så gäller det att få e-tecn att växla på 7900+/- 100 varv. Detta gäller oavset vilken lösning man kör. Vid 8100 sjunker effekten. 8200 glöm det !På 21-49 drevningen som jag inte rekomenderar så gör ett steg på "clicken"250-300varv +/- utifrån C#3, på högre drevning så blir skillnaden mindre. Detta med anledning av att rampens rörelse är störst längst ut, och där hammnar man mycket fortare med 21-49 mot 21-45 eller 23-45 som faktiskt fungerar ännu bättre trot eller ej med rätt "set up".Med det vill jag säga att man måste "vänta tills motorn bara orkar 7700 före man "clickar up". En 154" kommer att gå med 23-45 och info om det kommer senare i vinter. För er som hoppas att 441 rampen är lösningen så kan jag medela att ni kommer att bli besviken. Det är testat lite här och var, tyvärr.
Christian
Här kommer lite info från en som kör BC gade och en 154" freeride åkare som köpte kit av min norska race kompis.
http://www.dootalk.com/forums/index.php?showtopic=448691&st=15&gopid=3521145& #entry3521145
0km-1300km Byttet 5stk. 391 reimer!!!
Vi har testet ganske mye forskjellig på scootern, andre fjærer, ramper, dreva ned osv. ingen ting har fungert.
Diablo oppsettet:
1300km-2000km ingen reimslitasje i det hele tatt!! helt SYYYKT!! kjører på 377 reima som er orginalreima.
Ikke nok med at oppsettet ikke tar reimer, det er en helt NY scooter etter det ble montert! Det er drag i motorn fra du klip inn gassen til du slipper gassen og i det du går på igjen på gassen --> 7000-8000rpm med en eneste gang!! fyfaen for en backshift og respons i motorn Det hær har dåkk virkelig truffet bra på!
Har kjørt med oppsettet på tung våt snø der det er så bratt at du nesten ikke kommer opp --> ikke anntydninger til reimslitasje! Æi kan kjøre rolig inn i bakkan, se etter en perfekt linje uten å stresse. Når æi har sett mæi ut ei linje er det bare å klampe til gassen å det er respons med en gang! Scootern skyter fart momentant.
Har testet noe "drag" opp noen passelig åpne fjell i Sverige. Det er ingen som holder følge med e-tecèn! Kjørt mot: m1000, crossfire 800 2011 mod den modellen som har 57kam belte og grønn i fargen. (limited edition den het kansje) rmk dragen 700 med effektanlegg og noe smått, 3 forskjellige AC800 dær den ene AC 800 skal være ganske så hardt trimma osv.
Har kjørt på overvatten endel no på slutten av sesongen. (å det er tungt for scootern) Fins ikke slitasje på reima!
Så no gjenstår det å få testa det til neste år i DYP puddersnø! hoho, kan nesten ikke vente. Men en ting er bra sikkert. Når det fungere i kramsnø og på vatten uten slitasje, ja da fungere det enda bedre i tørrsnøen
Har bestilt meg en freeride 800 146 til næste år. Å det er ikke nå tvil ka som skal monteres først på scootern! Nytt oppsett fra dåkk!
Så må bare få takke dåkk for ett vannvittig bra oppsett og avsluttning på sesongen. Var ganske lei av scootern helt til æi tok kontakt med Trond
"har dere fått benka noen av scooterne med dette oppsettet?? (Trond snakka i at dere sku gjøre det)"