Behöver lite hjälp. Ang REV

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Hoppas man hittar en godtrogen själ som hade kunna hjälpa mig med och mäta infästningarna där boggien sitter fast i själva chassiet.

4 mått!

1från drivaxeln, till främreboggie axlen.
2(om det går) från drivaxlen till bakreboggie axeln.
3främreboggie axeln ner till kanten på chassiet. (där bocken börjar för fotsteget.)
4bakreboggie axeln ner till kanten på chassiet. (där bocken börjar för fotsteget.)

ja gissar att de kommer o bli svårt o få nån o engagera sig.. men de vore toppen.! känner tyvärr ingen som har en rev o skidoo handeln hära verkar inte vilja öppna.

slänger i en fråga också ang boggien.. ja har va ja förstått en SC10 III boggie. va är de för skillnad på SC10 I resp, SC10 II boggie?. Är det bara fjädringen som skilljer eller är det nå större modifikationer som skiljer dom åt?.

/jonas!
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Slänger upp en dassig bild på dom mått ja behöver., som sagt. vore bra om nån hade orkat mäta, helst så noga som möjligt.! =)



/jonas
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Förstod att de skulle vara svårt och få nån och mäta.. Men ställer min andra fråga igen och hoppas nån hade kunna svara på den.. Är det nån som vet vad det är för skillnad på SC10 1, SC10 2 och SC10 3?

/jonas

edit:

sc-10 används ju än....

sc-10 ver 1 = 96-99
ver 2 =00-02?
ver 3 = ??

typ .. jag blandar ihop åren och vill därför inte chansa men ver 1 försvann 00
Fanns inte så mkt info. Det enda halv vettiga ja hitta. Så vad hände mellan SC10 2 och SC10 3 ?.. SC10 2 satt bara på äldre chassiet o första rev modellen som släpptes?. Nån som kan bekräfta?. Det vore intressant och veta.
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Sc 10 v1 = helt okopplad
sc 10 v1,5 = Helt felkopplad
Sc-10 v2 och uppåt = kopplad.