Bästa tillbehören

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
Vilka sidor är bäst när det gäller personlig utrustning tex jacka osv

Letar efter
Handskar
Jacka
Väska+spade

Vad använder ni eller vad har ni använt som ni varit nöjda med ?

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Kör på en Jacka från FXR. Den är otroligt varm, likadant med byxorna.

Handskar har jag Hestra goretex. Fungerar mycket bra och på våren använder jag tung skidhandske för längdåkning

väska och spade åker jag med polaris original spadväska för tunneln och en HMK spade, fungerar så bra som en väska samt spade ska göra.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Tobes kläder är något alldeles extra tycker jag. Har ett par byxor från dom just nu. Vid nästa köp blir det även en jacka från dom.

I övrigt kör jag med en arva spade som är riktigt bra. Lätt att ha med sig och lagom storlek.
Rekomenderar även dig att köpa en snobunje rattler. Ovärderlig när en kompis eller en själv sitter fast.

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Halvarssons Är bra kläder enligt mig iaf, made in sweden dessutom :)

Handskar är för dom som inte har handtagsvärmare^^

Spade från snowpeople - Ultralätt aluminium spade i tre delar.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Glöm inte skyddsutrustningen, den är viktigare än dyra bling-kläder. :)
Själv kör jag med (bl.a) Airoh Stelt-hjälm och Leatt Brace nackskydd. Fina, lätta grejor.
Hjälmen kan man hitta på utförsäljning ibland till bra pris. Nackskyddet hittar man ibland på blocket, men de är inte så värst dyra nya (från 2,5 k).

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
Letar just nu hjälmhuva på nätet vilken är den bästa och var köper jag den ? ...den jag har nu "säckar" ihop efter 25 min körning så måste ha något som sitter kvar =)

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16

Det är omöjligt att frysa i den,dock är den aningen tät när man flåsar som värst i botten av en ravin men då kan man köra utan.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå

Det är omöjligt att frysa i den,dock är den aningen tät när man flåsar som värst i botten av en ravin men då kan man köra utan.
Jag hade en sån, men den stramade över näsan, och i glipprna som uppstod for all varm luft uppåt o isade igen brillorna på 10 sekunder.