En lätt och smal maskin med lågt mattryck? En rmk alltså med andra ord.Att klättra uppför bergssluttningar med 2 meter djupt puder är inte skogskörning.
Skogskörning är att knixa sig fram där det är trångt och ospårat, i sakta mak. Då gäller lätt och smal maskin med lågt mattryck.
den är både kortare och tyngre än en pro rmk, så varför skulle den vara speciellt bra?http://www.blocket.se/dalarna/Ski_doo_Freestyle_550F_Backcountry__09_49542953.htm?ca=3&w=3
Den där skulle kunna fungera , lätt fläktkyld skoter med halvlång matta .
Man behöver inte renovera motorn efter 200 mil , he heden är både kortare och tyngre än en pro rmk, så varför skulle den vara speciellt bra?
Du glömmer en del.. Förutom variatorsetup som funkar i lågfart behövs fungerande kylning, tex radiator med fläkt. ;-)En lätt och smal maskin med lågt mattryck? En rmk alltså med andra ord.
De flesta mountainmaskiner som säljs idag har egentligen alla ingredienser för att göra en myspysig skogssmygare. Det enda som egentligen saknas är en flip i boggin så att det går att backa där det är trångt utan att den gräver ner sig och en variator inställd för skogskörning.
Justja, och lite rätt marknadsföring med timmerdragning och familjeutflykter i broschyren så att alla heltuffa skogshuggare och gruvarbetare får tillstånd av frun att köpa en.
Eller (hemska tanke) en FLÄKTkyld motor....Du glömmer en del.. Förutom variatorsetup som funkar i lågfart behövs fungerande kylning, tex radiator med fläkt. ;-)
Har aldrig haft det problemet under vintern. Du sitter på en 800 med högkamsmatta, i normal fart så river den upp tillräckligt med snö och om det inte skulle räcka så gasar du till lite.Du glömmer en del.. Förutom variatorsetup som funkar i lågfart behövs fungerande kylning, tex radiator med fläkt. ;-)
Huvva, tur att vi är överens om det där. Det finns inte en hemskare motor än en fläktmotor, ja möjligtvis en fyrtaktare eller peugeotmotor.Eller (hemska tanke) en FLÄKTkyld motor....