Bästa skotern i lössnö

twostroke

Välkänd medlem
11 aug 2004
124
0
6
Ökx
Jag såg att någon skrivit ett inlägg om sämsta skotern i lössnö..

Vilken är den bästa då?
 

Sundin82

Välkänd medlem
1 okt 2004
250
0
16
Östersund
Jag skulle tro att det kan vara Summit Rev, Polaris Fusion 166" eller RMK

Jag tror att dom är ganska lika. Alla bergsmaskiner går nog bra i lössnön.
 
E

Ej medlem/Inloggad

njaa

jag skulle nog tro att det blir en CMX (crazy mountain xtreme)eller någon annan coustom/tillverkad i få ex, skoter
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Tjaa, lämnar man deep powderskotrarna sätter jag mina slantar på lätta encylidriga skotrar med runt 4-metersmattor. Dvs. Lynx GL 250/360, Aktiv Karibo m.fl.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
61mm kamhöjd...

Jag lägger nog mina slantar på Polaris IQ RMK 900 166", om man räknar bort 300-tusen-kronors-modellerna som specialbyggs "over there"...

Ska bli intressant att höra vad dom lyckliga svinen som får köra långtestmaskinen tycker! :p
 
E

Ej medlem/Inloggad

En ockelbo 300 med dubbel-turbo och orange huv!!!!
 
E

ejwbegysv

En sno-tric går fint ovanpå lössnön och är lätt att lyfta lös..
 
E

Ej medlem/Inloggad

Lynx 3900, den e överlägsen i lössnö. De e bara å lägga i lågväxeln å sen smyger man iväg ovanpå snön!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ski-Doo Nordik 300 är nog lätt bäst. en enstånkare som lyfter på medarana bara man tittar på den. ("banan boggie")
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Jag såg på ett test en gång där det var en polaris, ski-doo, arctic o lynx. kommer dock inte ihåg modellerna men jag skulle tippa på att det var 05 lr 06 värstingar från varje märke.

Dom körde uppför en backe som var hyffsat brant. Ski-doo'n körde fast efter halva backen, lynxen for drygt halva men längre kom han inte. polarisen hade skidres hela vägen typ ;P o arcticen kom upp med nöd o näppe. Här var polarisen helt klart bäst, men däremot var arcticen den mest allsidiga. bra på leder osv. Hoppas detta hjälper ! :)