Bästa renodlade ledracern max 40000:-

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Är önskemålet att kunna åka så fort som möjligt efter led eller ha så roligt som möjligt efter led?

Om det är det senare så hade jag personligen valt t.ex. en Yamaha SX-R 700, Yamaha Viper 700 eller ev. SRX 700 eller en Polaris XCR/XLT/RXL (gamla wedge-chassiet) eller annan äldre, trecylindrig ledracer för att få ett härligt motorljud, låg sittställning och matta med låga kammar så att man kan bredsladda sig fram längs leden med ett härligt ljud. Det går inte i verkligheten så värst snabbt, men det känns som det och man har kul medan man gör det. Fjädringen är ju dock ljusår bakom mer moderna skotrar och de tar sig inte fram i lössnö eller vattensörja särskilt bra.
 
Reactions: Mickdoo och mas

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Den snabbaste maskin jag ägt och kört efter led är Lynx re Rave 600a. De är nästan en crossmaskin redan från fabrik med stenbra boggi och dämpare. Lynx hade som säljargument att man kunde köra lite lättare crossbana med den rätt ur kartong.Stryktåligare maskin finns nog inte men den är onödigt tung.Jag hade en 07a och de är ju billiga man kan få en halvrisig från 12000kr och en kanonfin för 24000.
Följdfråga för jag har inte följt utvecklingen av Lynx re, finns de med lika bra fjädring men med insprutning på senare tid och finns de i 800cc? Den 07a jag hade va förgasarmotor och de fanns en enda nackdel och de va brutal soppaförbrukning hur än lugn mnan körde. När kompisarens Rave 08as 600 sdi drog 2,7lm så drog min re 4lm i samma tempo 😅
Fan jag skriver så jag själv blir sugen på en igen för maken till kulig maskin har jag inte kört ,jag saknar verklilgen bredställen genom kurvorna :)
 
Reactions: Mickdoo och mas