Artikeltråd: Naturreservat - Snofed - SSCO

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
SSCO's uttalanden är ju allt annat än lustiga. Man skäms ju när man läser vad dom skriver. Organisationen verkar sakna vilja och drivkraft. Man tycker det är okej med fler områden där det skall råda totalförbud , man verkar också kunna tänka sig ytterligare begränsningar.

Tragiskt är ordet.

SSCO verkar också sakna viljan att få naturvårdsverket komma med alternativa och moderna lösningar som inte innebär totalförbud.

I Usa kan man tom bila i nationalparkerna, på vintern går skoterlederna där. Det kanske är att ta i, men man bör hitta liknande former i Sverige. Nationalparkerna i Norrbotten är redan idag Gigantiska.

Varför skall vi avstå ytterligare från våran fjällvärld ?

Blir det totalförbud är ju risken stor att folk inte accepterar det och kör ändå. Den lösningen kan knappast vara bättre. Om man ser till ett längre perspektiv så kan ju åkningen helt förbjudas, i värsta fall.

Kul att ha en 70-80 000:- i skotern då eller ännu värre 150 000:-

Förbudsområdena sprider sig, i Luleå kom dom till då folk blev störda av skotrarna när dom åkte skridskor på isbanan. Jag vill då minnas att skoterspåren fann där långt innan banan.

Det finns röster för liknande lösningar runt Gammelstad, det kan jag lova.
Listan går att göra lång.

Folk måste även förstå att man inte kör 100 blås 2 meter från en skidåkare.. tar rätt på sitt skräp osv. Och när man "buskör" så gör man det inte mitt i byn eller på macken, man gör det där folk inte ser det. Och går remmen av så tar man med resterna hem.

Vi måste skärpa oss, allihop gör vi det försvinner dom grundläggande argumenten till förbud. Motorcykel folket satt i en liknande sist för ett antal år sedan, dom skärpte sig och sedan dess har det tystnat. 70km/h förespråkades för mc... känner vi igen siffran ?

Skriv på protestlistan, se till att plocka med skräpet hem (ni som inte redan gör det) och kör med insidan av skallen. Då kommer 90% av argumenten vara borta.
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
SSCO företräder ju inte sina medlemmarna när man "inte bryr sig" om sådant som rör skotrar och skoteråkare.

Det måste vara en tidsfråga innan de självdör.....