Arctic M800 -12, saker som måste göras?

NiclasFrank

Aktiv medlem
23 okt 2013
78
0
6
Hudiksvall
Tjena gänget.
Köpte mig nyss en Arctic Cat M800 från år 2012.
Den är original i princip.

Finns det några grejer som måste göras på den som gör stor förändring eller klar förbättring?

Har gått från en Summit X 850 till en M800, så känns skapligt vemodigt nu så jag försöker få upp lite motivation att göra något skoj på den.
Vill inte lägga ut massa pengar, har bytt ner mig då jag börjat studera och ekonomin inte riktigt räcker till.

Det enda jag kan tänka mig att lägga ner pengar på är ett variatorkit sen tycker jag att det vore gött att korta tunneln för fränhetsfaktorn, men kommer aldrig palla med det ändå.

Så, har ni några tips och tricks?
Åker i princip endast lössnö och tycker det är skitfränt att åka rulle.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
En gammal tråd, men den kanske kan ge lite tips.

 

backmouse

Välkänd medlem
24 feb 2011
192
40
28
V-ås
Flytta boggi bakåt och neråt. Bara att borra nya håll. Skall man flytta max, behövs nytt fästen bak. Samt ett atistab kit fram.
Kasta bort 40" framvagnen. Skaffa 36" istället. Lämpligen den typ som kom 2016(??).
Eller så kapar å svetsar du. Med 36" behövs kortare dämpare. Tror jag skrivit i en tråd vilken längd som behövs. Tror Nytron's framdämpare funkar, Borde gå att hitta på skrot.
Skidorna kastar du oxå. Fixa nya Ca Pro Bx eller liknade.
Nu var detta kanske inte helt gratis...skulle jag välja.Så är det 36" framvagn som får skotern att leva upp.