Det va de jag menade. KGK har då iaf förut hört runt med handlare efter maskiner.M8 och Crossfire 8 är slut hos KGK, Skulle vara om de finns nån stående hos nån handlare för annars äre blocket som gäller
Nog tog KGK "pre orders" men, handlarna trodde nog att det skulle bli svårt denna säsong. Det trodde man i USA oxå. Sen kom vintern överallt och konjunkturen blev inte så dålig ändå.det är ju inte så konstigt då dom inte tog några "pre orders" i år, utan bara "tog ett par"... jävla kgk.
Btw, har en M8 ståendes (tyvär inte en 10a, men effekten räcker). Pma vid intresse.
Det blir mest troligt lagen om tillgång och efterfrågan, dvs priserna höjs.det är synd att dom är slut, vad tror ni händer med priset nästa år??
Hoppas dom lägger mer energi på att ta fram m och crossfire och väldigt få F-modeller som finns i drivor till salu
Jag kanske är helt udda, men lägger jag 130k på en maskin så förväntar jag mig fanimig att den funkar klockrent efter den näst vanligaste manövern efter att ge gas, nämligen att låta den gå på tomgång. Helt otroligt vad vi tål egentligen från våra kära skotertillverkare. Köper man en bil för 130k som skulle bete sig på samma sätt som en sprillans ny maskin vore de flesta heltokiga, men bara för att det råkar handla om den hobby vi älskar så har vi överseende med de värsta tokerierna. Tänkvärt vill jag lova.Ingen uppdatering av bränsleboxen, tydligen kan oljepumpen haka upp sig lite ibland så man måste blippa på gasen för att den ska hoppa tillbaks.. bagatell..
Att storleken och priset på skotrar har någon som helst påverkan på priset är ganska osannolikt. Se bara på Toyota. Har de lyckats att gå från mer eller mindre noll försäljning till att vara världens största och TVEKLÖST mest lönsamma biltillverkare utan att ta ut högre priser än konkurrenterna så kan detta appliceras på andra branscher. Det handlar om inställning och att ständigt jobba med förbättringar. Personligen tycker jag att kvaliteten på skotrar hade sin peak i mitten på nittiotalet om man ser till mängden strul med en sprillans ny maskin. Visst, de var inte roligast de skotrarna, men å andra sidan så slapp man byta rem var 30:e mil eller att det är helt ok att man måste byta ut cykelpumpar till dämpare på en skoter för +150k.Nu tillverkar jag inga skotrar själv och har inget intresse i att försvara någon tillverkare, kan hålla med om det du säger, alla märken har lite olika problem som man inte väntar sig på en pryl för 130k. (ski-doo med remproblem, polaris med allmänna motorproblem, nytro med krokiga chassien, osv. I det sammanhanget är en "sticky oilpump" en bagatell eftersom det knappt märks öht.)
Men, nu är det nog så att marknaden för snöskotrar är för liten för att få upp samma kvalitet på grejorna som på en bil, det är ju trots allt valfritt att köpa en skoter, om man tycker att de håller för dålig kvalitet så kan man ju alltid bygga en själv eller helt enkelt vara utan.
läs på lite om ski-doo så är du nog inte så kräsen sen...Jag kanske är helt udda, men lägger jag 130k på en maskin så förväntar jag mig fanimig att den funkar klockrent efter den näst vanligaste manövern efter att ge gas, nämligen att låta den gå på tomgång. Helt otroligt vad vi tål egentligen från våra kära skotertillverkare. Köper man en bil för 130k som skulle bete sig på samma sätt som en sprillans ny maskin vore de flesta heltokiga, men bara för att det råkar handla om den hobby vi älskar så har vi överseende med de värsta tokerierna. Tänkvärt vill jag lova.
//Rob