Hallå snömularna ute i skogarna!
Vankas snömoppesäsong så måste ta tag i skotern.
Problemet i sig började med att jag var ute i våras och åkte, när plötsligt det small till och jag satt med en variatorvikt i magen. Variatorvikten släppte och sköts upp genom styrstången (helt otroligt). Därefter gick skotern vidare på tomgång och kördes lugnt 500m till närmaste stora väg.
Stängde av maskinen och lastade därefter, dagen efter fick jag inte igång maskinen och drog väldigt tungt runt.
Teorin i fråga är att på de 500m alternativt vid själv släppet av vikten så har vevaxeln slagits sned. Samtidigt så tänker jag att en sådan sak ska axeln tåla då motorn gått drygt 200mil sedan ny. Alternavit att variatortappen slagit sned och vridit konan på nån vänster så att det går tungt.
Har inte huggit tag i saken ännu varav maskinen går en vecka om året och att undvika motorklyvning hade varit optimalt. Dela gärna era tankar allt välkommnas.
08an
Vankas snömoppesäsong så måste ta tag i skotern.
Problemet i sig började med att jag var ute i våras och åkte, när plötsligt det small till och jag satt med en variatorvikt i magen. Variatorvikten släppte och sköts upp genom styrstången (helt otroligt). Därefter gick skotern vidare på tomgång och kördes lugnt 500m till närmaste stora väg.
Stängde av maskinen och lastade därefter, dagen efter fick jag inte igång maskinen och drog väldigt tungt runt.
Teorin i fråga är att på de 500m alternativt vid själv släppet av vikten så har vevaxeln slagits sned. Samtidigt så tänker jag att en sådan sak ska axeln tåla då motorn gått drygt 200mil sedan ny. Alternavit att variatortappen slagit sned och vridit konan på nån vänster så att det går tungt.
Har inte huggit tag i saken ännu varav maskinen går en vecka om året och att undvika motorklyvning hade varit optimalt. Dela gärna era tankar allt välkommnas.
08an