Arctic Cat 2013

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Är det någon som fått -14 drevningen på sin -13 M? Finns det service bulletin på det?
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Jag fick 14's drevning direkt när jag köpte maskinen i slutet på mars förra året, vet inte hur den gick innan drevningen då det gjordes i samband med leverans men den går då oerhört bra och drygt 90 mil på samma rem än så länge :)
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Stötte på mitt första bekymmer idag med min m8. Det gick helt enkelt inte att gasa, höll man jämn gas i mer än ca 2 sekunder så bluddrade den ner sig och la av. Gick att köra om man pumpgasade som en idiot.

Har ju varit 25-40 minusgrader här i 2 veckors tid så gissar att det har med det att göra, men jag varmkörde länge och väl efter konstens alla regler men det hjälpte inte.
Har kört in den i varmgarage nu så ska göra ett nytt försök imorgon.
Någon som har någon idé ifall det inte hjälper?
Var -14 idag om det har nån betydelse.
 

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Någon som testat mds vikter i m8 - 13? stor skillnad med ett v-kitt? vad gör dom på första servicen? lämna just in maskinen då tankmätaren alltid står på noll, handtagsvärmarna slutade fungera, ett jävla gnäll å gnissel i framvagnen, i samma veva gör dom 25 mila servicen. Maskinen är köpt och ska servas hos navis i luleå, någon som har erfarenhet av navis?
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
håller med föregående talare, Har bara positivt att säga om Navis, mycket trevliga och hjälpsamma på alla sätt och vis!