Arctic Cat 2013

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Hämtade precis ut den från servicen och är lite skeptisk. Tyckte inte alls dom höll vad dom lovat eller försökte hjälpa mig med mina problem, Felen som var på skotern då jag lämna in den hade tydligen "löst sig själv" så jag undrar när jag får åka in med den igen när dom dyker upp igen eftersom dom inte kollade upp vad felet var.. Synd att man flyttar och har 20mil till närmste åf vilket blir gällivare..Hoppas på bättre bemötande där :)
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
haha jadu i gällivare, kan du glömma trevligt bemötande och bra service :( tyvärr
 

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Navis kunde skicka upp sekundären så jag fick montera den själv, är det inte ett jävla bök att schimsa om den så den står i linje med primären? lät inge vidare om gällivare..
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Hör med Porjus allehanda, dom är ju åf för Arctic och var mycket bra att ha o göra med.
Dom vägrade ta in min maskin när den inte var köpt där, han sa det inte rakt ut, men en jävla massa olika förklararingar att han inte kunde ta in den iaf. sa att jag skulle vända mig dit den var köpt, även fast jag köpte den beg.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Hade du fri service kvar? Jag hade inte det och då var det då inga problem fast min är köpt på navis i luleå.

Men jag köpte min -13 ny i november så alla uppdateringar var redan gjorda. Porjus gjorde bara 25 mila servicen.
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Nej inte det, ville ha saker fixade på garantin. Ny variator, handtagsvämare och hel/halvljusknapp.
 

amenvisst

Välkänd medlem
25 jan 2011
266
0
16
haparanda
ni som kör 800 rr vad tycker ni om dämperiet i boggien ? tycker min bottnar nåå helt sjukt mycket än hur man försöker ställa den . lät ju på försäljaren att man skulle kunna piska hur hårt som helst utan att de skulle bottna eller nå :O
 

100140

Välkänd medlem
25 maj 2009
255
7
18
Luleå
Efter många år med BRP (dock inga mountain) så funderar jag på en M800 2013 med 2014 sekundär och drevning. löser detta remproblemen dom har/haft? Vad är skillnaden mellan nya sekundären mot den äldre?
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Jag har inte haft något som helst remproblem på min -13 ännu, med -13 sekundär och drevning. Så omfattningen på remproblemen är kanske en smula överdriven... alla äter inte rem helt henkelt.

Kan inte i detalj vad som skiljer dock.
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Jag körde på samma rem hela förra säsongen och då var vi iväg nästan varannan helg till fjällen. Så uppdateringarna och nerdrevningen verkar ha gjort sitt :)
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Någon som vet något om templampan på m800? Lämnade min på tomgång idag medan vi lastade kompisens skoter på släpet, som tog lite längre tid än väntat, när jag kom tillbaka till min skoter så ser jag att templampan blinkar, hade inte skotern igång speciellt länge men vet ju inte heller hur länge lampan har blinkat, börjar den lysa med fast sken eller något när motorn är alldeles för varm eller blinkar den hela tiden? Hur länge kan lampan blinka innan det blir "skadligt"?
Ska kolla kylvattennivån imorgon, någon som vet vilken glykol man ska ha? Har läst nånstans att man inte ska blanda men vet ju inte vad som är i eftersom behållaren är helt svart.

EDIT: Hittade efter lite nogrannare sökning i instruktionsboken att lampan ska lysa med fast sken när den är "jättevarm", borde inte vara någon större fara alltså, men glykolfrågan får någon gärna svara på :)
 
Last edited:

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Någon mer som råkat ur för att primären smakat lite på skumgummit på insidan av kåpan?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
893
113
Stora Blåsjön
Någon mer som råkat ur för att primären smakat lite på skumgummit på insidan av kåpan?
Det är inte ovanligt.. ibland kan man få motorstopp om man glider över någon stubbe eller sten och motorn bara går på tomgång.
 

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Det är inte ovanligt.. ibland kan man få motorstopp om man glider över någon stubbe eller sten och motorn bara går på tomgång.
Hehe var tuggat rejält i skumgummit.. Som svarvat efter primären :)
 

Svartstreck

Aktiv medlem
8 feb 2012
54
0
6
Bispgården
Är 800orna tungdragna?
Håller på att leta en XF 800 HC, men lutar lite åt ltd modellen.
Elstart är ju inte fel liksom, men väger ju även en del (ca 10kg?)

Har lite problem med en handled och vill ha en lite mer lättmanövrerad maskin, så nytron får stryka på foten.

Frågan är dock vad som är jobbigare, mer vikt eller att måsta dra igång maskinen?

Målade tunneln, samlar den verkligen mindre snö eller är det bara säljsnack?