ja en trippel med förgasare kanske har 3 wirar till gasarna![]()
näpp en gaswire.
ja en trippel med förgasare kanske har 3 wirar till gasarna![]()
läste just på att 600 trippel ska ha 30 mm justering (inte 34.5 mm) , då borde de stämma bättre
Fullt öppna ventiler vid fullgas = STÖRRE utblås för avgaserna = max effektuppbyggnad...typJag trodde att det var de lägre varven som var hela grejen med apv:n , då fullt öppna ventiler borde ha samma skillnad som inga ventiler? eller? fått för mig att apv:n ska ge lite mer ork på lägre varv och öppna för fullt flås på höga varv, rätta gärna mig.
Fullt öppna ventiler vid fullgas = STÖRRE utblås för avgaserna = max effektuppbyggnad...typ
ventilerna är stängda vid låga varv då utblåset blir mindre och gör rätt mottryck i för avgaserna.....
tro mig jag har inte fel i detta
om ventilern hade öppnats vid låga varv hade skotern gått som en påse skit![]()
Och hur skulle avgasportarna påverka din tomgång???
allså en liten förklaring.. du kan klippa av vajrarna om du vill och du kommer inte märka nånting i skillnad förrns du kommer till "öppningsvarven".
såvida nu inte dina apv vajrar va så spända att de låg lite öppna i viloläge innan
nåväl bra den går fint nu iaf =)