AEE Magicam D21 hjälmkamera.

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Vad tror ni om AEEs hjälmkameror, är de nått att ha? Tycker det verkar vara ett mycket prisvärt alternativ till tex GoPro... https://www.youtube.com/watch?v=5D9Ax88i9l8

Verkar inte direkt filma sämre? Och kostar ju ca 2/3 av vad gopron gör i black edition. Följer ju med en jävla massa fästen, fjärrkontroll, extrabatteri, LCD-skärm, laddare, USB-kabel, kabel så man kan koppla till TV-n osv osv...

Hade då tänkt prova köra med en sånn i vinter, och de vore intressant o höra lite åsikter. Kameran i fråga är en AEE magicam D21
 
J

Jona$

Ser gärna bild i dagsljus, helst med sol och har du testat hur länge batteriet klara sig.

samt har den verkligen uttag för extern mic, och om isf kommer inte spännet för huset ivägen.
 
Last edited:

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Fick lov att beställa hem en.. Se om det är nått att ha. Jag är ju ingen videomästare så är nog inte så kräsen. =)
Gick ju på 1995kr nu på AEEs egna sida nu, med en hel hög med fästen, display, fjärrkontroll, batteri backpack m.m.

Spännande å se vad det är för dynga.:p

Edit: Ja man fick ju en T-shirt också. ;)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
haha, jag provade filma idag i dagsljus, och det gick totalt åt helvete! :p är sån klumpsnö här där jag kör nu, så ett skidres sen säger det "smock" sen ser man bara svart :p flyger upp massa snö o fastnar på linsen varenda gång, så tyvärr inga nya filmer än. Längsta filmen vart ca 30sek där man ser något... burkar runt ett varv lr 2 sen rullen iväg o när skidorna slår ned smock, så vare svart igen ;) Och nån sol var de inte att tala om, mulet som fan :p ska prova igen imorrn!
 
J

Jona$

Återigen, testat batteritid? och har funnit på polsk sida att det ska finnas uttag för extern mic, stämmer det och kommer inte spännet ivägen.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Batteritiden har jag inte provat, ska filma som fan imorgon tänkte jag, och hårdtesta batteriet. Nått uttag för extern mic verkar finnas "audio in" 3,5mm ingång ser de ut som, det går nog skitdåligt att använda den med det vattentäta fodralet dock tror jag.

Tycker du att ljudet på filmen var dåligt Jonas?
 
J

Jona$

Det är lika kasst som andra inbyggda mikrofoner, fördelen med extern är slippa skakljuden samt bra bättre kvalite, jämför med min film.

[video=youtube;Q_TCDBu5a3g]http://www.youtube.com/watch?v=Q_TCDBu5a3g[/video]

Jag undrar mest över batteritiden med och utan bacpac batteriet.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Idag snöar de blötsnö och är jävligt dimmigt/disigt.. inte direkt optimal sikt varesig för mig själv (så jävla snöblind så de går fan knappt o leka för man ser inga höjdskillnader) eller för kameran... :( Får prova igen imorgon...
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
gah, kom nyss hem o såg den kommentaren först nu :( Imorgon sätter jag igång kameran samma sekund som jag far från stugan, sen låter jag den filma konstant tills batteriet är slut, i högsta kvalitét, är du mest intresserad av batteritiden MED eller UTAN backpack-batteriet? det som sitter i är på 1000mAh och backpacken på 1100mAh, så de borde ju teoretiskt sett aboslut mer än dubbla film-tiden med det på, då LCD-skärmen är igång när man filmar om man har den på så lär ju de också dra ström.
 

Myzkoo

Välkänd medlem
3 sept 2012
484
6
16
Örnsköldsvik
Det är lika kasst som andra inbyggda mikrofoner, fördelen med extern är slippa skakljuden samt bra bättre kvalite, jämför med min film.

[video=youtube;Q_TCDBu5a3g]http://www.youtube.com/watch?v=Q_TCDBu5a3g[/video]

Jag undrar mest över batteritiden med och utan bacpac batteriet.
Vilken kamera och mic har du använt på det där klippet? Å vart sitter micen?
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Filmar bara i 1080, Borra sådär o trycka dit mic går nog på magicamen också, då jag har för mig att ingången är på motsatta sidan spännet.