Då var det dax för skotern att få sig den omtalade servicen.
Blir lite allmän uppfräschning, nya fotsteg, nytt tunnelslut, lite ändring på boggien, matta osv, inge större grejor.
Utgångsobjektet är då den här kissen.
Nu är skotern helt isärskruvad så jag uppdaterar med bilder medan jag sätter ihop den.
Näst intill tomt chassi som nymera är tvättat.

Borstade boggieskenor och lite roligare kulörer på prylarna.

Tänkte byta vevlagren på maskinen efter 450 gångna timmar miltalen har jag dock inte koll på man kan va ca 1400-1500.
Är det då dax att byta dessa nållager som sitter på veven eller går de länge till om man jämför med traditionella kullager?
Kostade nämligen snudd på 3 lax bara för de yttre lagren och packboxar.
Blir lite allmän uppfräschning, nya fotsteg, nytt tunnelslut, lite ändring på boggien, matta osv, inge större grejor.
Utgångsobjektet är då den här kissen.

Nu är skotern helt isärskruvad så jag uppdaterar med bilder medan jag sätter ihop den.
Näst intill tomt chassi som nymera är tvättat.
Borstade boggieskenor och lite roligare kulörer på prylarna.

Tänkte byta vevlagren på maskinen efter 450 gångna timmar miltalen har jag dock inte koll på man kan va ca 1400-1500.
Är det då dax att byta dessa nållager som sitter på veven eller går de länge till om man jämför med traditionella kullager?
Kostade nämligen snudd på 3 lax bara för de yttre lagren och packboxar.