A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Ofan, där är den ju.
Är på tok för nöjd med rmk:n för att jag ska gå tillbaka till 1200an. Men lite sugen blir man ju, den ligger ju i rätt prisklass nu.
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
kan ju säga att om jag hade haft pengarna så hade jag köpt den utan att blinka, helt klart den grymmaste 2-taktaren i Sverige.

Det är min åsikt, baserat på de skotrar jag sett!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Ok, då minns du fel byggde en helt ny tunnel på den.
Hade dock kvar original fotstegs förstärkaren och kapade ur mellan "fingrarna" så det blir i princip samma funktion som betterboards fast starkare. Sen körde jag med nitar som halkskydd, funkade rätt bra.
 
W

wettrob

Han som äger den nu har skött om den väldigt bra och även fixat så den ser riktigt fin ut! Hel svart i dagsläget! :)
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
Ok, då minns du fel byggde en helt ny tunnel på den.
Hade dock kvar original fotstegs förstärkaren och kapade ur mellan "fingrarna" så det blir i princip samma funktion som betterboards fast starkare. Sen körde jag med nitar som halkskydd, funkade rätt bra.
då hade jag helt fel då, hade för mig att du byggde om även stegen till rör varianten
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Stämmer bra det, såldes väl till någon i sunderbyn (luleå området) om jag inte minns fel. Finns nog inte så många andra 1200 kubiks iq i luleå :)