800 E-tec bränsleförbrukning?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Måste bara få inflika, nog är de ganska jävla skumt att broders M8 HCR -11 tar mindre soppa än dom E-tec 800 han kör med...
då tror jag att du ska visa din bror var gasen sitter.

arcticarna tar helt klart mest soppa bla 800 mtn skotrarna.
polaris på nr 2

och ski-doo drar minst.

har fått min m8 att dra 8l/mil.
polaris drar inte spec mindre.

däremot summitarna tar ju minst 2l MINDRE än min m8.dom kör inte lugnare så det har inget med det att göra.
tror inte att det är lätt att få summiten att dra mer än 6l/mil vilket jag tycker är okey.

sen drar den ju mindre än övriga under annan körning också.

en bekant har alldrig fått sin över 3l/mil men han har inte gasen klistrat mot styret som oss andra.
men ski-doons bränsleförbrukning äts ju upp fort av oljeförbrukningen.7.5% upmätt på min freeride jag hadde under försessongen(inkörning)

sen har jag också för mig att dom INTE kan mappa om bränslepumpen ännu.

summit 800 ska väll fö dra lika mycket olja som gamla 800roch hur många sånna drar under 4% olja.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
då tror jag att du ska visa din bror var gasen sitter.

arcticarna tar helt klart mest soppa bla 800 mtn skotrarna.
polaris på nr 2

och ski-doo drar minst.

har fått min m8 att dra 8l/mil.
polaris drar inte spec mindre.

däremot summitarna tar ju minst 2l MINDRE än min m8.dom kör inte lugnare så det har inget med det att göra.
tror inte att det är lätt att få summiten att dra mer än 6l/mil vilket jag tycker är okey.

sen drar den ju mindre än övriga under annan körning också.

en bekant har alldrig fått sin över 3l/mil men han har inte gasen klistrat mot styret som oss andra.
men ski-doons bränsleförbrukning äts ju upp fort av oljeförbrukningen.7.5% upmätt på min freeride jag hadde under försessongen(inkörning)

sen har jag också för mig att dom INTE kan mappa om bränslepumpen ännu.

summit 800 ska väll fö dra lika mycket olja som gamla 800roch hur många sånna drar under 4% olja.
8L milen på m8an??
går det ?
har fått genom 4-5 liter

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
1,5 meter snö. fullgas hela dagen ca30 liter soppa knappt 4 mil.i princip bara lek i backar.

det jag fösöker säga är att vid samma körning drar iaf dom e-tec jag har varit med mindre soppa.visst dom går inte på luft men dom drar mindre.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Då tycker jag att du kommer och visar mig vars den sitter, då du tydligen vet bättre om min körning änn jag själv
ja så är det bara. varken i teorin eller i praktiken kan man få en 800ho att dra mindre än e-tec vid samma effektuttag

jag har själv ägt båda maskinerna så jag tycker ju att mina "bevis" borde duga.

körde ju enbart försessong så han aldrig bli någon extrem lössnökörning med min freeride.men jag körde den inte på över 4l då iaf.men var ju som sagt bara 50cm snö då också.men är helt övertygad om att a-cn hadde tagit mer.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Måste bara få inflika, nog är de ganska jävla skumt att broders M8 HCR -11 tar mindre soppa än dom E-tec 800 han kör med...
arcticen leverar ju bara 140HK så klart den drar mindre soppa:)..
min E-tec har inte gått över 3.liter milen oavsett körning..kört ospårat i drygt 70cm lössnö samt 4-5cm skare på detta. då drog den 3liter milen..får jobba en del då de är en kort maskin..skidorna rörde inte backen många gånger kan ja lova..samt att den var på inkörning då.

polarens M8 drog 2.9 då, likaså en RMK 800..dock är ju dessa förbannat mkt längre.och flyter på snön istället..

tror även att e-tecen drar mindre soppa om den skulle sänka oljeförbrukningen, då den kommer gå renare osv