440in skurit/nypit av för lite sås??

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
Hej, jag var ute idag med mina kompanjoner och körde i en grusgrop och lekte lite, och då körde jag upp för en backe sen släppte jag och gled ner så det blev som att jag stog i ett dike, jag kan inte påstå att jag körde fast direkt, utan jag släppte av för att jag visste att jag skulle fastna, hehe. så nu till det märkliga, jag visste att jag hade lite soppa men jag lät den stå och gå tills mina kompisar kom och skulle dra upp mig och dom drog och jag körde, kom väll en meter därifrån sen skulle en av dom flytta på sin skoter så jag inte skulle köra in i den. ja precis när han gick ner tvärstannade min och jag visste direkt att han hade skurit/nypit så jag kände och stum va han... Och skotern hade stått lutad tillräckligt för att den inte skulle få nån soppa så jag tänkte så här, ja men om jag får soppa torsk dör den ju? den ska ju inte skära om jag får torsk.. Visst hade det blivit lite fullgasrepor här och där men inte som skulle ha med denna ''skärning'' att göra.. Drog runt han i variatorn och det va mycket trögt först men blev lättare och lättare, hällde i 2-T och vred runt han, och det verkade som att oljan i ena cyllen bara rann rätt igenom han.. låter mycket konstigt i mina öron, kan den verkligen skära p.g.a för lite bränsle?? mvh
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ta någon bild på kolven/kolvarna och lägg upp den här så är det lättare att avgöra.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
måhända den lutade så pass mycke att du fick en luftficka i oljeledningen (dvs om du hade dåligt med olja i oljetanken)
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
finns ingen oljebehållare i dessa skotrar om han inte lagt dit en själv.
kan dock säga att om kolven dragit fast sig sådär så kommer mest troligt att få riva motorn och kolla till veven
 

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
okej, nu blir ni nog ganska förvånade ;)

Det va inte ens i närheten av ett kolvhaveri, det va ena bulten (av3) som tändplattan sitter fast i som hade gängat ur sig och satt stopp för svänghjulet.. som tur va gick inget sönder men det va då inte långt ifrån att bulten skulle gått av och slitit sönder lindningen, hade jag inte stått på tomgång hade det nog blivit lite dyrare än en bult :p
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Tror du ska kila i väg till närmaste kiosk och köpa dig en trisslott :becky:
Trevligt att höra att det inte behöver kosta över 5000:-kr så fort det blir stumt någon gång iaf :p