3 liter milen adventure 550 -08?

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Hämtade Xtrimen idag. Har bara provkört 1mil. Den går då bara bättre ju fortare man kör .
Lite spårkänslig var den men det kanske går att fippla lite med dämperiet så det blir bättre.
 

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
backar in min 800 xtrim, så slipper jag problemet med backningen, sen som jag skrivit tidigare, dubbelstyrstålen gör susen mot spårkänslighet efter led, och billigare än slp skidor. 550 motorerna är törstiga i början, så som de flesta råa motorer är.
 

Glidern1

Rookie sledder
10 nov 2007
9
0
0
Timrå
Sv: 3 liter milen

Kan berätta att den efter 75 mils körning fortfarande drar ca 2,2 liter men iof var vi två st med en del packning.
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
har nu kört lite över 70 mil med min och har bara positiva saker att säga ... lånade ut den vid 2 olika tillfällen för provkörning och dom var imponerade över en liten fröken maskin som en 550 *s* ... soppaförbrukningen har nu sjunkit men med hur mycket vet jag inte då jag ej kollat riktigt så noga ...man tankar fyller olja och kör
 

hollis

Ny medlem
26 feb 2008
2
0
1
Boden
Köpte en i fredags och skulle ut på premiärturen, kom cirka 9 km så nöp motorn tvär stopp i 80 km/h. Surt sa räven om rönnbären.
 

silvertippen

Medlem
29 jan 2008
44
0
1
siljeåsen
när jag köpte min för några veckor sedan sa försäljaren att jag skulle köra lungt å inte dra tungt dom första 5milen och inte ligga å köra jämn hög gas längre sträckor.
När jag köpte min var det en som hade gått 4 mil som skurit så jag körde försiktigt å min är hel "än" så länge. 47 mil.
men sånt där går väl på garantin?
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
va ? från meter 1 har jag kört x-trimen ungefär som den skulle ha gått 100 mil när jag köpte den .... iof. inga längre fullgasrepor o dyl. men jag kör in den som jag är tänkt o använda den helt enkelt

håller dom inte från att dom är nya så lär dom inte hålla sen heller och den fillosofin påtalar även lynxhandlaren ....

men svar ja ... visst täcker garrantin upp dyl. men ändå , alltså skulle min braka ihop o skära vete tusan om jag inte bytte märke eller nått ... skulle då aldrig lite mer på just den maskinen iaf.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Hur funkar adventuren som lekskoter , typ jämfört med x-trimen ?
Går det ställa fjädringen för singel åkning utan dubbelsätet?
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Har du inte busskort så ska du inte fundera på adventuren.:) Jag har inte kört Xtrim men så mycket kan jag väl säga att Adventuren är hård i fjädringen, gjord för att bära 2 eller 3 pers. Ingen lekskoter utan gjord för att färdas långt.