exakt den där biltema pumpen hade jag på första turboprojektet. Funkade utmärkt, lite stor men, funkade bra=)
Jaså intressant! Hade du glidlagrad turbo? Vilket oljetryck fick du och på vilken olja? Körde du mycket med pumpen? Vart lite mycket frågor nu / Johanexakt den där biltema pumpen hade jag på första turboprojektet. Funkade utmärkt, lite stor men, funkade bra=)
Hur mäter du förbränningsrummen,med konturograf?Turbosuget har inte gått över.
Har nu tagit ur motor med allt runtomkring utom elen, dynan, tanken och huven och tvättat allt med avfettning och diskborste.
Klurar på de här med oljepump. Hade varit fint att sätta mekanisk pump på de vanliga oljepumpsdrivningen. Den axeln snurrar typ hälften av motorns varv.
Såhär ser mitt förbränningsrum ut nu, på typ 34cc.
Snabbmoddade fram ett på 44cc som ska ge ungefär 10:1 i komp. Kan de fungera? Ganska platt botten.
Just nu lutar de åt att skaffa en Kina T04E eller en T3/T4. Vore fint med en billig turbo, kan lätt hända att dom går sönder.
/ Johan
Jävlar vilken lyxutrustningHur mäter du förbränningsrummen,med konturograf?
Jag gör så här.
Ja skulle ju gjort de, men blir nog när jag gjort oljebehållare och satt de på plats.Fan va bra! Hoppas allt går bra! provflöda lite olja genom turbon och se va som händer!
Tänkte prova feta på med boondockern jag har, tycker det borde gå trots att jag inte har mapsensor till den. Backup planen är att köra med en sån där attitudebox, han som jag lånat pipan av har en sån liggandes också. Blir väl originalsoppapumpen i steg 1, den sägs ju ska räcka till ca 200hk.fränt ! hur ska du lösa soppan ? wildcatreedkorgen är kanske lite liten ? ser ju ut att höra till en moppe , jag skulle stoppa i en org korg istället ...
Jo dom är ju lite äckliga dom där aggregaten men duger att prova med, är ju inte säkert att oljesystemet fungerar.Intercooler ska du ha även om du "bara" laddar 0.5, en 2takts motor älskar kall luft...