-11 Nytro XTX MCX 270hk

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Mathias heter han och är från Tvärålund ja, men bor numera i Vännäs.

Jo Rx1an såg ju skapligt rå ut :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Tagit direkt från kabeln som blir + direkt efter tändningslåset när man slår på tändningen, tror inte det borde påverka? men man kanske ska flytta dom ändå till 12v uttaget.
 

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
Jag kopplade in min laddtrycksstyrning och lambda mätare + en liten ledslinga på en kabel vid tändningslåset. Tror den var blå/vit?
Efter en liten stund slocknade ledslingan så jag mätte spänningen och då var den bara 6v!
Ecu:n drog ner spänningen till 6v automatiskt när den blev överbelastad!
Så nu har jag allt kopplat på 12v uttaget.
Hörde även ett konstigt lite vinande ljud från ecu:n när den drog ner spänningen!
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Ohfan! tack så hemskt mkt för det svaret! ska genast prova dra om +matningen till 12v uttaget!

Gick din skoter konstigt då också? eller din ecu kanske inte hann bli brännd?
 

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
Nä jag han aldrig köra med den. Jag vred på tändningen å skulle kolla på min blingiga ledslinga:) men den slocknade efter en liten stund!
Började ditt problem efter att du monterade laddtrycksmätaren?
 

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
Jag funderade om man hade kunnat styra ett relä med kabeln från t-låset men jag vågade inte:)
Fast det är ju fint om mätarna lyser när man vrider på tändningen.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
första gången var före laddtrycksmätaren, men dock efter lambdamätaren.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
kan va så, men dock så körde jag ju fan 36 mil med lambdamätaren där... och iofs typ 15 med båda... så det KAN ju vara det som sakta tagit kol på ECUn... värt att testa iaf! ska hursomhelst defenitivt flytta om plusmatningen!
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Fick ECUn idag och bytte efter ja slitit ur xenon och dragit om kablarna till mätarna, MEN inget resultat?! får fnatt och lastar skotern o åker direkt till TEMAB (vilken service!) som tog in den direkt och hjälpte mig felsöka, provade byta till en annan ECU, inget resultat, provade en annan MCX-box, inget resultat, bort med dynan osv en slang från turbon satt lite halvtaskigt, satte den bättre, inget resultat, plockade lös fuelrail o extraspridare, startade skotern och lät den gå på tomgång och körde tryckluft i slangen till MCX-boxen, man ska då lura den att tro att skotern får ladd, och extraspridarna ska köras men inget händer. jahapp tänker vi, är de boxen ändå? provar en annan, samma resultat... vafan? både jag o henke kliar os i huvudet. så vi börjar mäta upp massa kablar, de slutar med att kabeln till TCV-ventilen jordar i chassiet, och den visar sig vara klämmd under tanken, och där har det skavt ett litet hål på kabelhöljet, tejpar det och sätter ihop maskinen o allt fungerar! :D
 
Reactions: Christoffer viberg

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Tack! ja... 2 livstider kanske :p de som är så jävla konstigt är ju att första gånger problemet uppstod så försvann det direkt! men de kanske var så jävligt att när man va in o bytte ECU så reka man lite på tanken så kabeln inte jordade då... så jävla oflyt. Men nu fungerar de iaf! och om nån behöver en ECU lr 2 så... säg till :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Härligt att det löst sig :)
De kan man säga! :) och att de var ett sånt litet skitfel... men men, nu jävlar blir de åka av i helgen! :) ska upp till fjälls och köra med en polare som har en XTX med 240hk (med flera, såklart :p ) , ska bli jäkligt intressant o se om man märker nån skillnad på maskinerna :)

Nån helg framöver får du följa med upp till fjälls!
 
J

Jona$

Självw så går min fet vid wot 10.5, har felsökt det mesta och inväntar nu bara Erik kan plocka ut paketet. det har juh "bara" legat hos deras postombud 10min därifrån i 4dagar ! suck.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Självw så går min fet vid wot 10.5, har felsökt det mesta och inväntar nu bara Erik kan plocka ut paketet. det har juh "bara" legat hos deras postombud 10min därifrån i 4dagar ! suck.
Humm... hade trott på lite bättre service från MCX? tacka vet ja TEMAB, fyfan va nöjd ja är med dom alltså. sprängde min första remm i helgen (den hade då gått 270 mil!) och ska köpa ny reservrem nu, de blir nog fan o köpa hos dom bara för att!
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Ny rem inhandlad, och en hel del fler mil avklarade, jag har gjort en rejäl highside och landa på nå hårt me styret så styret är rejält böjt nedåt på högersidan (nån som har ett nytt till salu?) samt att det övre fästet för styrstången fick sig en sväng så de är snett... och nu sista körningen gick en bult som håller i armaturen till bränsle-pickupen av, vilket resulterade i kraftigt bränsleläckage, lite fältmek sen gick de fint o fortsätta köra.