-11 Nytro XTX MCX 270hk

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Tjena!

Lägger väl upp mitt "projekt" också, som kommer utvecklas fortlöpande hoppas jag :unsure:

Som rubriken säger så är det en nytro XTX med MCX 270hk kitt.

Gjort hittills

*Bukskydd
*turbo
*OFT relocator
*styrhöjjare
*SLP PP skidor
*Shockwave helix
*Skinz displaypanel i mesh
*Modrods ventkitt
*Trailtank - beställt men inte fått eller monterat.
*Xenon
*Aluminium vändhjul X4

Så endel planer...

*Skinz meshhuv
*Skinz dyna
*Skinz airframe fotsteg
*byta framvagn (och då även dämpare?) funderar på Skinz concept framvagn.
*51mm matta, när det är dags att byta
*dunkhållare på tunneln, om det ens rymms på en XTX med snorkel? inte forskat nå mycket i det ännu.
*Nån slags lättviktsboggie, eller ev en längre typ timbersledboggie om jag upplever att maskinen behöver förlängas efter denna vinter.

o säkert nå ja glömmt med...

Målet är att få ned vikten endel, och att ha en clean rolig maskin! :eyebrows:

Ni får gärna inflika med åsikter, synpunkter och tips!

Maskinen i dagsläget
1461162_10151742949007823_1668234341_n.jpg
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Mitt tips skulle vara att lägga allt krut på att få dit en skinz framvagn! är nog de
bästa du kan göra på dom maskinerna förutom turbon;)
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Hehe du kan montera av dina skidor då dom ändå inte kommer vara i backen något, speciellt om du har bra gläffs i mattan (CE 51mm) :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Hehe du kan montera av dina skidor då dom ändå inte kommer vara i backen något, speciellt om du har bra gläffs i mattan (CE 51mm) :)
Haha, men därför har jag ju snygga vita PP, då dom ändå bara kommer vara i luften :)

Monterade slutburk idag, vart helnöjd! ;)


Humm.... hur redigerar man tidigare inlägg? vill kunna lägga till saker på listan och så :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
det där såg farligt ut.. du kommer bränna dig (förr eller senare) på avgassystemet...
haha, bilden är självklart bara ett skämt :p slutburken ska sitta på en ski-doo REV, ja nöjjer mig nog med den från MCX :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
vad ska man ha för dämpare till 36" framvagnen då? och vars säljer dom den? måste man åka upp, lr går de att beställa?
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Idag kunde jag inte hålla mig längre, utan var ute på en liten "provsväng" bara för att se att den går som den ska... o man blir ju inte besviken :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
http://www.youtube.com/watch?v=IYaD_-eL6QU&feature=youtu.be

Inge fäste o för lite snö, men när de hade kommit lite snö på marken så passade ja på o ta en kort liten sväng för att se så den växlar som den ska, o att allt fungerar när maskin får jobba som den ska med laddtryck och allt.. då de var sommar när jag köpte den kunde jag ju inte testköra då...

Fyfan va ja längtar till SNÖÖÖÖ nu! :D
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Idag bytte jag ut mitt 35w 4300k xenonkitt (som är till salu för en struntsumma om nån är intresserad?) till ett 55w 5000k... bara för att egentligen. Brukar ibland kallas xenonkungen av bekanta då jag gärna stoppar xenon i allt jag kommer över :) tex i bilen 35w halv/dimljus 75w hel/extraljus och 35w i original backljusen (ja de går :p ) så man måste ju försöka leva upp till namnet ;)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Någon som har beställt en tank från trailtank, alltså direkt från deras egen hemsida? :p är 15 dagar sedan jag beställde min nu... man börjar ju va lite stressad på o få ihop allt innan nyår då de är dags för premiärtur (är de tänkt) :p
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Sådärja! Nu har jag fått hem trailtanken! Notan för den slutade på ca 3300, alltså sparade jag 6-700kr + frakt jämför mot att köpa en här i sverige, känns värt väntetiden då skotern ännu bara står, då snön valt att va i nått annat land i vinter.
Var även och köpte en Innovative bredbandslambda med digital mätning, samt loggningsfunktion, som en polare hadde över från ett turbobygge som aldrig vart avslutat. Detta känns ruskigt bra då jag nojjar lite över att få motorhaveri, de vore fan inte skojj alltså! :p så lambda och laddtryck är tanken :) Kabelhärvan på denna är dock högst... hemmagjord i dagsläget, blir att modda lite efter jag förstått manualen jag hittat på nätet :) återkommer med bilder efter skruvning!