Åka på vatten med viper mtn ?

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Är det nått som skulle funka tror ni? Är sugen på de i sommar, kom att tänka på de för nån dag sen :p vad behöver moddas ?
 

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
hmm.. aså du kan ju plana:p behöver ju inte moddas nåt.. fast blir jobbigt om du sänker den:p haha äre bara att ta ut tändstifft och pumpa ut den.. maby ta lös pipan oxå.. mvh kenny
 
B

Biosteel

ääh vafan det mesta går på vattnet spänn åt dämparna fram så att dom är i botten (pga av resonansen mellan vattnet och skotern som kan uppstå). sen så släpper du det som går på boggiedämparna :) brukar jag göra när jag är ute och åker på vattnet :)
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
men har hört att viper och andra yammor tar in vatten så de sprutar på remmen ? Och hur ska jag göra med elen? Mätar huset är ju digitalt, ska jag ta loss då? Tar mig 3 min..
 
B

Biosteel

men det gör alla skotrar egentligen det är bara till att tejpa och ge gädda (Y).. bruka ju inte skada att plocka loss eldetaljer om man ska ut och surfa vatten ^^
 
B

Biosteel

mycket har ju att göra med föraren attackvinkel på mattan och hur kapabel skotern är att flytta undan allt vatten i tunneln :)
 
B

Biosteel

det finns många punkter att ta hänsyn till när det gäller vattenåkning :)
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Ja han gör det helt frivilligt kan man jug säga =)
Frivilligt? Lägg märke till när han är längre ut på sjön. Hur man bokstavligt tala MÅSTE svänga litegrann, inte mycket, men lite för att undvika att den studsar som ett troll.
 

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
Byt till en mjukare rem. Om Yamaha har lika hård originalrem på Viper som på SRX så kommer den att slira.
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
ToBe pojkarna åkte med en viper i nån av deras trailers som ligger ute på nätet och den gick då både bra o långt på vatten ...
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Frivilligt? Lägg märke till när han är längre ut på sjön. Hur man bokstavligt tala MÅSTE svänga litegrann, inte mycket, men lite för att undvika att den studsar som ett troll.
=) den studsat lite när han svänger, har upplevt detta fenomen själv, tror inte han svänger för den studsar utan det är nog tvärt om =)
 
B

Biosteel

börjar det studsar så har man kommit till resonansen mellan vattnet och skotern brukar lätt avhjälpas genom att släppa gasen litte :)
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Tack för alla tips, nu är de nästan bara att ut å köra! Blir sugen på att prova över en vak här i siljan haha :D