Är 200 spänn mycket?

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Jag var medlem förut ett par år, kostar bara 100kr här. Var missnöjd med ledunderhållet innan så jag fick med mig några kompisar som också blev medlemmar.
Inte fan blev det bättre för det!
Tog saken i egna händer. Byggde en sladd av rörprofiler och vinkeljärn, är ute och sladdar ett par gånger i veckan. Har slutat sladda där jag inte kör så ofta, för man får inget för det ändå. 80-100 liter bensin har det gått åt hittills i år, men när tre skotrar har kört där jag just har sladdat så ser det likadant ut igen sååå... jag sladdar som sagt bara där JAG SJÄLV kör nuförtiden. Å det får ni int veta vart det är :D
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Visst blir man irriterad när det inte funkar. Var och körde en sväng nu ikväll där jag sladdade igår.....sönderkört...då tappar man sugen lite. Men den sträckan är omöjlig att få till. Många skotrar som kör där , smalt och lite snö.
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Ni som gillar gropiga leder, här har ni den ultimata ledmaskinen...

http://www.youtube.com/watch?v=q8eloQ17oMc
Varför ska jag som gillar guppiga leder åka på en skoter utan dämpning? När du själv får fortsätta och "trampa" leden med din arctic 660 turbo? Måste du verkligen ha en 660turbo för att köra på en nysladdad led så mycket motor för att bara köra 70km/h?

Konstigt! Sluta nedvärdera folk som gillar stökiga leder!
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Varför ska jag som gillar guppiga leder åka på en skoter utan dämpning? När du själv får fortsätta och "trampa" leden med din arctic 660 turbo? Måste du verkligen ha en 660turbo för att köra på en nysladdad led så mycket motor för att bara köra 70km/h?

Konstigt! Sluta nedvärdera folk som gillar stökiga leder!
Förlåt att jag nedvärderade dig med att länka till en kultskoter. Tog du det som en förolämpning ber jag om ursäkt.
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Förlåt att jag nedvärderade dig med att länka till en kultskoter. Tog du det som en förolämpning ber jag om ursäkt.
Hehe! Nja du det gör inget!
Bara less på allt gnäll över hur lederna ser ut..
Bara för att jag gillar en stökig led så åker jag inte ut och pumpgasar upp 100liter bensin för att "få den leden". Men jag kan väl erkänna att min körning inte bidrar till att leden blir plan och tråkig ;)
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Vi har bara olika syn på hur leden ska se ut.....och vi bor ju inte så tvätnära varann så jag tror det är lugnt att vi köra varsitt sätt.
Men har ni någon snö kvar hos er?
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Vi har bara olika syn på hur leden ska se ut.....och vi bor ju inte så tvätnära varann så jag tror det är lugnt att vi köra varsitt sätt.
Men har ni någon snö kvar hos er?
Nja! Nån höjdar vinter har det inte varit här..
Snö finns det, men jag tror det är knappa halvmetern..
Rätt så okej för att köra på leden men några pudersvängar existerar inte ;)

Själv då? snömängd?
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Nja! Nån höjdar vinter har det inte varit här..
Snö finns det, men jag tror det är knappa halvmetern..
Rätt så okej för att köra på leden men några pudersvängar existerar inte ;)

Själv då? snömängd?
Det är rätt okej med snö. Till helgen blir det dock skotertur till Umnäs och efter den helgen Borgafjäll (mest snö i Sverige i år). Så där blir det säkert lite eller mycket puderåkning.....ska jag göra dig mer avundsjuk..:D
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
SNOFED, behöver jag säga mer.......
Den absolut största besvikelsen är deras oförmåga att få fram en lösning på ledfinansieringsproblemet.
OM någon i SNOFED läser detta vore det kul att få höra en tidplan.....:)
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Det är rätt okej med snö. Till helgen blir det dock skotertur till Umnäs och efter den helgen Borgafjäll (mest snö i Sverige i år). Så där blir det säkert lite eller mycket puderåkning.....ska jag göra dig mer avundsjuk..:D
Tja jag ska upp till kittelfjäll en vecka ;) Så avundsjuk blir jag ikke :D
Kanske möts på leden? ;)

Ska pumpgasa lite extra åt dig :p
 

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
När man körde gammskoter var ju guppiga leder ett rent helvete om man skulle se skymten av sina kompisar som åker nyare slädar. Nu spelar det inte så stor roll längre, bara det är spårat.