Är 200 spänn mycket?

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Funderar om du tycker att 200 kr är mycket när det gäller att stödja ledunderhållet? Och köper du ledkort eller skiter du i det?

Sen ett tips....har någon nysladdat spåren, kör lugnt och trampa till spåret så håller det mycket längre......:)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Om dom dära 200 kronorna enbart går till ledunderhåll, och inget annat joll så är det helt klart värt pengarna.
 

Adventure

Aktiv medlem
13 mar 2005
84
0
6
100:- är ju ingenting !! Skall man köra så tycker jag tt man får vara med & stödja verksamhetan på något sätt. finns många eldskälar som sliter för att få till fina leder.
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Hur kan du whina över att dom bygger broar........ för det är ju så kul o dunka ner i krondiken och bli tvungen o vända för att vårfloden gjort en å av dikena.

300 pix är väll smärtgränsen för vad jag kan tänka mig att betala för ledunderhåll men sedan kan jag gå långt när det komer till o stödja föreningen vid annan underhålning.
Som vid tävlingar eller någon sommar dag för medlemarna med aktivitet för dom vuxna barnen.

Ska man sitta o gnälla på att lederna kostar så kan man gott hålla sig på sin egen mark och köra o 8: or o tycka att livet är billigt och underbart
Sedan anser jag att dom som är under 20 inte behöver betala ledavgifter då det brukar vara knackigt nog att få sin hobby att leva vid den ålderna.
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Ja, men här i bollnäs gör dom ingenting med lederna förutom att typ bygga nån bro lr liknande..Jag skulle lätt kunna betala 500 om dom köpte en sladd och sladdade lederna.


Mvh/Jonas
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Det är mycket som kan behövas att göras för lederna, bygga broar, skyltar mm. Men visst är det skoj om leden någon gång fått känna på en sladd.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
150:- kostar det här. Och det roliga är att i kommunen finns det väl 4500 st skotrar men bara 100-120 st är med i klubben.

Sedan har de andra 4400 gnäll*****rna som inte är medlem mage att klaga på att lederna är dåliga och tycker att de ska då minsann inte vara medlem i klubben. Fasiken, hur pantad kan man vara och resonera på det sättet:mad: :mad: :mad:

Klart som fasiken, man kommer inte långt för de ynka summan som de stackars medlemmarna har betalat in, än mindre bekosta broar etc.

Uff, blev så irriterad bara... Sorry...
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Skulle lätt betala 1000:- för åkbara leder med broar och allt men det är jag det.

Nu försvinner snön.:mad:
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Äsch! ***** gnäll!

Ni har väl dämpning på skotern?

Själv så tycker jag det är roligare när leden är stökig än när den är plan och fjantig.. Men jag betalar det där led underhållet ändå fast iår tror jag inte leden har sladdats en endaste gång!

Finns folk som gillar när leden är stökig också! "Vi ungdomar"

MVH Fredrik M!
 
Last edited:

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Äsch! ***** gnäll!

Ni har väl dämpning på skotern?

Själv så tycker jag det är roligare när leden är stökig än när den är plan och fjantig.. Men jag betalar det där led underhållet ändå fast iår tror jag inte leden har sladdats en endaste gång!

Finns folk som gillar när leden är stökig också! "Vi ungdommar"

MVH Fredrik M!
Har du ingen lokal crossbana i närheten, där folk som gillar knöliga leder ska hålla till. För mig är en led en transportsträcka, som ska vara skött. Se det som allmänna vägar, hur skulle det se ut om VV sket i att sköta vägarna (vilket de iofs gör) för att några gasglada typer tycker det är roligt då det är guppigt? Nej, sånt får man göra på egen mark, crossbanor och liknande. Leder är till för allmänheten och i allmänheten ingår både folk och maskiner som ogillar "stökiga" leder.

Själv betalar jag inte ledavgift (medlemsavgift), det är fadern min. Familjmedlemsskap för 150:- ;)

Summa summarum: En eloge till folk som sköter om lederna, och nackskott på folk som förstör lederna.
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Har du ingen lokal crossbana i närheten, där folk som gillar knöliga leder ska hålla till. För mig är en led en transportsträcka, som ska vara skött..

Summa summarum: En eloge till folk som sköter om lederna, och nackskott på folk som förstör lederna.
Förstör lederna? Det är snö lilla gubben, det går att jämna till! Det finns folk som kör som galningar efter den fina allmänna vägen och det finns folk som kör som galningar efter leden..

Du får väl fara ut och pista lederna oftare så touringförarna kan ta sig fram! Sen på kvällarna drar jag ut och stökar till den åt er så ni fastnar på kullarna!

Nja crossbanan har 0 underhåll så den går inte att hålla tempo på utan att slå ihjäl både sig själv och skotern.. Tyvärr!
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Förstör lederna? Det är snö lilla gubben, det går att jämna till! Det finns folk som kör som galningar efter den fina allmänna vägen och det finns folk som kör som galningar efter leden..

Du får väl fara ut och pista lederna oftare så touringförarna kan ta sig fram! Sen på kvällarna drar jag ut och stökar till den åt er så ni fastnar på kullarna!

Nja crossbanan har 0 underhåll så den går inte att hålla tempo på utan att slå ihjäl både sig själv och skotern.. Tyvärr!
Gör något åt det då slappo. det är inte resten av världens som har till ansvar att hålla dig "road" kan du inte bete dig på lederna och angagera dig på crossbanan kan du sälja skotern.
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Gör något åt det då slappo. det är inte resten av världens som har till ansvar att hålla dig "road" kan du inte bete dig på lederna och angagera dig på crossbanan kan du sälja skotern.
Okej! Jag går ut och gräver lite gropar!
Ne men ni ska ju vara road! Ja just! Ni är ju bättre människor! Daamn!

EDIT: Frågan är ju bara om du förstör leden mer än jag?
Eller du kanske menar att alla som kör fort efter leden pumpgasar?
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Jag har hört det också att det finns "ungdomar" som gillar när leden är lite "kuperad" men som sagt så kanske det finns någon bana i närheten där det finns guppiguppsträckor.

Sen hoppas jag att ni som gillar gasenibotten anpassar farten så att ni hinner stanna om ett hinder eller mötande dyker upp.

Vad är det viktigaste som ledkortet/avgiften ska gå till?
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Sen hoppas jag att ni som gillar gasenibotten anpassar farten så att ni hinner stanna om ett hinder eller mötande dyker upp.
Jag brukar köra lite senare för att minimera risken för möte..
I värsta fall är det väl bara svänga in i skogen och hoppa av skotern :eek:

Vad är det viktigaste som ledkortet/avgiften ska gå till?
Kupera terrängen :)
 

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
Betalade 150kr till våran skoter klubb fast jag inte köpte någon skoter denna säsong.:p