Äntligen fyrtakt?

Edblad

Välkänd medlem
2 nov 2008
188
0
6
Östjämtland
Tråden handlar ju om fyrtaktare. Just därför skrev jag hur jag upplevde mxz 1200 4-t..

Om någon då känner sig manad kan ju förklara skillnaden mellan mxz 1200 och en 4-t eller rent av säga varför inte mitt inlägg vara passande?
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Tycker det är bra att "lyfta" eller forstätta på en gammal tråd om det man undrar har med ämnet att göra. Slipper det bli så fruktansvärt många trådar.:p
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Det är naturligtvis upp till var och en tycka att 2T eller 4T är "bäst, häftigast eller roligast". Men det kommer inte att tillverkas vanliga 2T om fem år, punkt slut. Se bara inom båtmotorbranschen. Fr o m 1 januari 2006 är det förbjudet att tillverka gamla hederliga tvåtaktarssnurror.
Jag hävdar vad än Black Parkas-typer säger att ju renare motorer desto större chans för snöskotern att överleva. Samt förstås, vilket är minst lika viktigt, att alla tänker med insidan av hjälmen och inte försöker leka Slednecks som några snorungar gör på vårt kvarter. Det förstör för alla!
:rock: 2010 kommer det inte att tillverkas några 2-taktare PUNKT!!!!

LOL

Roligt när man får facit på diskussioner
 
B

Biosteel

:rock: 2010 kommer det inte att tillverkas några 2-taktare PUNKT!!!!

LOL

Roligt när man får facit på diskussioner

vad grundar du det på? det kommer att komma mååååånga 2 taktare :eviltongue:
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
vad grundar du det på? det kommer att komma mååååånga 2 taktare :eviltongue:
Vidgren är ju ironisk fattar du la' ;) Facit är ju de facto att 2-takt på snöskotersidan har en nytändning nu iom direktinsprutningen:cool: Detta faktum gör ju det 5 år gamla inlägget som Vidgren hänvisar till lite roligt:D
 
B

Biosteel

Vidgren är ju ironisk fattar du la' ;) Facit är ju de facto att 2-takt på snöskotersidan har en nytändning nu iom direktinsprutningen:cool: Detta faktum gör ju det 5 år gamla inlägget som Vidgren hänvisar till lite roligt:D

oj sorry jag missar alltid ironiska med saker o ting. :eek:


nej men allvarligt vem vill åka runt på en betongklump när man lixom kan åka light and swift haha :):hello:
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Inte standard, men jag menar de som kör med sina supercooola slutburkar som inte gör något annat än att låta högt och irritera omgivningen så att skoterförbudarna får mer vatten på kvarnen, fast de som kör dem tycker att de är hur häftiga som helst....

Antagligen med tanken, min låter högre än din, alltså går min rysligt mycket fortare...:rolleyes:

Geez...
Kompisen kör en nytro med en sluburk, den låter inte sådär vasst, men hörs flera mil bort!!
 
23 feb 2009
12
0
1
Njutånger
Jag har inte orkat läsa varenda inlägg men tänkte ändå höra är det inte så att 4takts ljudet hörs på längre avstånd än 2taktare? Har för mig hört nått sådant. Det blir liksom ett grövre ljud, visst är det härligt med 4T, men även 2T, båda har ju liksom sin charm, har en 250SXF som låter rätt gott:)