Ännu en skuren rotax serie III...

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Hmm jag hade inte heller nå fett i det yttersta MAGlagret än fast det ska vara det..
Mitt var också helt torrt och inga fettrester syntes, konstigt det inte tagit skada än fast det var helt torrt..

Är det veven eller lagret som nötts ner pga att du kunde ta lös det utan avdragare? På min så var det veven som nötts ner och därför kunde jag också ta lös mitt med händerna.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Xion & oskaar, någon av er som funderar på att borra oljehål och strunta i "permanentsmorda" lager?

Själv har jag funderingar på det när säsongen är slut.

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Hmm jag hade inte heller nå fett i det yttersta MAGlagret än fast det ska vara det..
Mitt var också helt torrt och inga fettrester syntes, konstigt det inte tagit skada än fast det var helt torrt..

Är det veven eller lagret som nötts ner pga att du kunde ta lös det utan avdragare? På min så var det veven som nötts ner och därför kunde jag också ta lös mitt med händerna.
Ja bra fråga. Kollade inte så noga.

Xion & oskaar, någon av er som funderar på att borra oljehål och strunta i "permanentsmorda" lager?

Jo jag har haft funderingarna på det. Tanken var att göra det till sommaren. Men eftersom jag vill ha ihop den nu så blir det inte.

Blir att skicka iväg veven till Boden imorgon.
Min ÅF skickar iväg den.
Kommer landa runt 2 500 - 3 500 kr.
Då kan jag försäkra mig om att veven håller i alla fall!

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå

Nej tyvärr, skruvade ihop motorn i sommras. Fettade bara om och fettet gick på 450 kr.
Har då snart kört 20 mil och allt fungerar än :D

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Så kan det kanske vara.
Ska kolla med min ÅF vad firman heter imorgon, så att man vet.

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Nu är veven äntligen klar!
Gick dock på 6500 kr då dom behövde byta ena "slängen" på veven, eftersom lagret hade nött ner axeln.
Bara bita i det sura äpplet.

Hur som helst.
Den skurna cylindern skickar jag iväg som utbytescylinder hos skoterdelen då det är nikasilsläpp i den.
Sen nya kolvar, packningar och nållager.

Men vilka nållager?
http://www.skoterdelen.com/nallager-ski-doo-p-27258-c-2491.aspx

Kan man köra med dom eller ska man köra med original?

Kolvar blir snopro, eller några andra?