Senaste material av V-Max 600

  1. V

    HOW-TO: Några "KOM IHÅG" vid monteringen av kolvar

    Angående låsringarna så smörjer jag med olja på ringen och i spåret. Då går det mycket lättare att få i dom
  2. V

    2% 1% 0,5% 2-taktolja

    För vevstakslagernas del så mår dom bara gott av det. Se bara till att motorn inte går för magert som skrivits tidigare i tråden. Kolla stift och ovansidan på kolven Kanske du skulle kolla med tillverkaren för att vara riktigt säker
  3. V

    Tummvärmare på Vmax -95

    Jag får klura på hur stor resistor jag skall ha. Tycker att det är lite konstigt att tummvärmaren skall bli så varm bara.
  4. V

    Variator avdragare eller inte?

    Variatorn på min Yamma satt som berget. Avdragaren blev krokig. Kapade bort den krokiga delen, gängtejp. Vatten i hålet åsså dra utav helvete. Höll på att få springa in och byta kallingar när den släppte. Jädrar vilken smäll! Fungerar hur bra som helst med vatten. Blir inget kladd efteråt...
  5. V

    Tummvärmare på Vmax -95

    Har tummvärmare på skotern som fungerar jättebra, för bra faktiskt. Man får ha grytlappar på sig när man kör. Kan man ändra effekten på dom där nå? Vad jag är ute efter är att "synkronisera" den med handtagsvärmen. Som det är nu blir det för lite i handtagen och för mycket i tummen.
  6. V

    Vart finns det delar att köpa?!

    Enda är väl att höra med skoter skrotarna angående boggi delarna. Du kanske åker på att köpa en hel boggi. Men det blir säkert billigare ändå. Packningen blir billigare att köpa en på Yamaha. Än en hel sotningssats om än det är "pirat" Duells, RINAB etc
  7. V

    VMAX4 drar det mesta?

    mm... där det är slätt så kanske inte helt omöjligt. Vill till att man får mattan till att greppa då. Man får ju inte dit nån vidare hög kamhöjd utan modifikationer. Skulle vara om man dubbar mattan. Nu var ju mattan dubbad i annonsen Inte en chans på en guppig led eller liknande. Boggin och...
  8. V

    Diesel ?

    Borde vara ganska tung att dra igång också. I fall elstarten skulle strejka. Är ju monster komp i en diesel
  9. V

    Yamaha Phazer FX ( 2007 ) ABJ-630 , Ö-vik

    Gömma den i dynan på nått lämpligt sätt kanske kunde vara ett bra ställe. Borde vara svår att upptäcka då. Inte sannolikt att tjuvarna har tid att plocka loss dynan för att inspektera den
  10. V

    nu blir jag smått förbannad!!!!!!

    WOW! Najs, hur gammal är du? Är det mycke inavel där du bor?
  11. V

    SRX 600 som går klent..

    Fungerar avgasportarna som dom ska? Kan vara värt att kolla. Kan behöva rengöras Skillnaden i kompet tycker jag låter oroväckande mycket.
  12. V

    Rengöringsmedel för förgasare

    Jaså.. Så du menar på allvar att bensinen löser beläggningarna inuti gasarna ? Hmmm... Borde ju rimligtvis aldrig bli beläggningar i en förgasare då det strömmar bensin genom dom. Var är logiken? Det får bli diesel i alla fall då.
  13. V

    Rengöringsmedel för förgasare

    AHHHAHAHAA Rengöra med bensin, det räcker med att blåsa rent, Vatten och citronsyra...WTF! Edit: Kom igen, seriöst alltså...
  14. V

    Rengöringsmedel för förgasare

    Skall plocka isär förgasarna och rengöra dom. Åkte iväg på Laitis i den stad där jag bor för att se om dom hade nått. Men icke sa nicke. Dom såg bara förvånade ut. Efter en stunds jiddrande kläckte nån iden om att ta diesel. Vet inte om jag har lust att slabba på med diesel. Funkar säkert jätte...
  15. V

    Generatorknas vmax 600 twin

    Statorn kan du mäta upp själv. Mät mellan Vit tråd och Jord. Uppmätt värde skall vara 0.38 Ohm +/-10% vid 20 grader Jag har kollat lite och någon "extra" laddregulator finns inte med i Elstarts kitet. Så likriktaren har också funktionen av en regulator. Det står Rectifier/Regulator.