Senaste material av emret93

  1. E

    Kolvras - Vad är bör bytas?

    Har ni några bra gissningar på vad som hänt/varför? Flera som tror att det som hänt i vevhuset och den större skadan i cylindern har hänt i ett tidigare ras. Händelseförlopp: Lämna in skotern för för att det var väldigt dåligt tomgång och skotern dör om man inte håller lite gas när man tryckte...
  2. E

    Kolvras - Vad är bör bytas?

    Det var en "mjuk" skärning ingenting som tog tvärstopp. Ja, (piggen) som du asker säger oljeinjektorn vid den trasiga kolven är sönder/borta. Men är det Nr.1 på sprängskissen ovan som där kallas Valv, check? Förutsatt att inte vev eller något annat där nere är dåligt, räcker det att sätta dit en...
  3. E

    Kolvras - Vad är bör bytas?

    Tack för svar. Ni är inne på oljemunstucke/oljenosseln, jag har varit inne på något liknande men när jag tittar på denna sprängskiss så ser det ut som "piggen" bara finns i ett av hålen och är det i så fall nr 1 på bilden (valve , check) Är jag helt ute och cyklar?
  4. E

    Kolvras - Vad är bör bytas?

    Skulle behöva era tips och råd, fått kolvras på Polaris RMK 800 - 2010 Vad är det för "pigg" som sticker ut i vevhuset på den sista bilden (som inte finns på första bilden) Räcker det att hona cylindern eller bör den bytas ut? Tacksam för alla tips. På variatorsidan där det är kolvras...
  5. E

    Kolvras - efter TPS justering?

    Lämnade in maskinen på firma för att få TPS justerad, de sa att den var lite fel och har justerat den. Hinner köra 4-5 mil sen får jag kolvras, kan det hänga ihop med TPS inställningen eller en slump? Detta hände i påskas och har inte haft tid/ork att kolla hur det ser ut.
  6. E

    Bra tomgång RPM fram , dålig/dör på back

    En Polaris RMK 2010 som fungerar bra rätt fram men när skotern är varm och trycker på PERC så börjar den på ca 1200 RPM går ner mot 1000 och sen 800 och dör därefter (inom loppet av några sekunder) Vill mena att det fungerar bra när den är kall? Sist kunde jag backa av släpet men efter en timmes...