Jo fick med en sådan "supertuner", har hört dåligt om pc5an, verkar som att en stor del har problem med den haha. Smart
med kylningen, inga problem med att den går för varm?
Hur gjorde du med kylningen där vars du kapade "slash"? Gjorde du kanalerna bredare så dem är samma bredd hela vägen?
En till fråga, har precis köpt en -17 800 med wiseco kolvar. Fick även tag i ett boondocker turbokit för 5k så var nästan tvungen att köpa xD. Några åsikter om det kittet, samt...
Var väääldigt trångt att byta sensorn vid magnapullen på plats, men det går. Bytte min och rensade felkoder men min felkod var kvar då den nya motorn inte hade shot, så min varnade nog för sensorn till shotten (det är givaren som sitter på vattenpumpshuset om man har shot på maskinen)
Bytte precis bort lynxen mot en khaos -22 146" då jag fick ett riktigt bra pris på den. Så nu är skotern såld, fick den att gå riktigt bra med nyrenoverade variatorer osv. Men suget efter polaris kom när man var i tight skog, lynxen var lite för klumpig för min smak. Men tack för all hjälp här i...
Vad är det för skillnad på "turboremmen" och 571? Turboen kör väl på 574 vill jag ha för mig, funkar den i en utan turbo och vad för skillnad är det i en sån rem?
Den var inte för slak, corden jäms med kanten av variator som dem rekommenderar, men man såg dock att den hade tagit i skyddet lite så ska ta lös skyddet å rikta om det lite
Kan inte tala efter erfarenhet men enligt vad jag läst ska 531 remmen explodera utan förvarning. Om någon testat ultimax så skriv gärna. Remmen var i bra skick innan körning, det lossnade delar av kylflänsen på remmen
Provkörning idag, gick som ett skott med nya grejjerna, remmen gick dock sönder efter 1 timmes körning, 571 remmen höll 40 mil. Tyckte primären gick riktigt hett jämfört med sekundären men men, nu varvar den iaf som den ska
Nu är jag ingen expert på variatorer men ska inte bussningen som sitter här vara pressad? Alltså vara stum, den går nämligen att snurra runt på där inne, är detta normalt? Eller ska jag köpa nya imorrn och pressa dit