Sökresultat

  1. Antoni03

    Renovera P-85 primärvariator Polaris

    Hur är det med bussningen i locket samt den som sitter i variatorskivan, funkar pirat där eller är det org som gäller?
  2. Antoni03

    ”Budgetbygge” Axys boost 8R 146”

    Du råkar inte veta om andra remmar passar på dessa, tex från matryx? Å vilken rem rekomenderas med turbo, håller originalremmen, 3211183?
  3. Antoni03

    ”Budgetbygge” Axys boost 8R 146”

    Jo fick med en sådan "supertuner", har hört dåligt om pc5an, verkar som att en stor del har problem med den haha. Smart med kylningen, inga problem med att den går för varm?
  4. Antoni03

    ”Budgetbygge” Axys boost 8R 146”

    Hur gjorde du med kylningen där vars du kapade "slash"? Gjorde du kanalerna bredare så dem är samma bredd hela vägen? En till fråga, har precis köpt en -17 800 med wiseco kolvar. Fick även tag i ett boondocker turbokit för 5k så var nästan tvungen att köpa xD. Några åsikter om det kittet, samt...
  5. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Var väääldigt trångt att byta sensorn vid magnapullen på plats, men det går. Bytte min och rensade felkoder men min felkod var kvar då den nya motorn inte hade shot, så min varnade nog för sensorn till shotten (det är givaren som sitter på vattenpumpshuset om man har shot på maskinen)
  6. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Bytte precis bort lynxen mot en khaos -22 146" då jag fick ett riktigt bra pris på den. Så nu är skotern såld, fick den att gå riktigt bra med nyrenoverade variatorer osv. Men suget efter polaris kom när man var i tight skog, lynxen var lite för klumpig för min smak. Men tack för all hjälp här i...
  7. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Vad är det för skillnad på "turboremmen" och 571? Turboen kör väl på 574 vill jag ha för mig, funkar den i en utan turbo och vad för skillnad är det i en sån rem?
  8. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Den var inte för slak, corden jäms med kanten av variator som dem rekommenderar, men man såg dock att den hade tagit i skyddet lite så ska ta lös skyddet å rikta om det lite
  9. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Kan inte tala efter erfarenhet men enligt vad jag läst ska 531 remmen explodera utan förvarning. Om någon testat ultimax så skriv gärna. Remmen var i bra skick innan körning, det lossnade delar av kylflänsen på remmen
  10. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Provkörning idag, gick som ett skott med nya grejjerna, remmen gick dock sönder efter 1 timmes körning, 571 remmen höll 40 mil. Tyckte primären gick riktigt hett jämfört med sekundären men men, nu varvar den iaf som den ska
  11. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Har köpt nya bussningar idag, plastshimset i sekundär flyttade jag över 👍
  12. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Nu är jag ingen expert på variatorer men ska inte bussningen som sitter här vara pressad? Alltså vara stum, den går nämligen att snurra runt på där inne, är detta normalt? Eller ska jag köpa nya imorrn och pressa dit
  13. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Man fick med ett shims till primären i kittet, är det något man vill sätta dit och vad gör shimset?
  14. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Har varit och köpt ett nytt brp sekundärkit och primärfjäder idag så ska prova det ihelg, funkar det inte nu då vettefan
  15. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Om någon har nån gissning på vad som kan ha hänt med helixen (skadan i "glidbanorna") så får ni gärna skriva 😀
  16. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Här har du bilder på helix, märkte även en skada på "Glidbanan" eller vad man ska kalla det, se bilder
  17. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Insåg nu att det blev lite felformulerat här, menade om det kan vara så att den inte orkar varva med originalfjäder och sekundärkittet? Att den blir för mjuk, och att om man byter så kanske den orkar varva med 170/300 fjädern. Sökte på numret du skickade på den fjädern men hittar inget?
  18. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Okej, Provar nog beställa en primärfjäder sen sätter i brp sekundärkittet som jag tog ur maskin och ser om den vill varva med dem delarna, om inte annat får jag väl beställa ett nytt sekundärkitt så jag får ny helix...
  19. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Samt vilka ramper är bäst enligt dig? 967 eller 990? Sitter 990 i nu men har 967 liggandes
  20. Antoni03

    850 e tec ras efter 200mil råd

    Kan man köra sekundärkittet med hårdare primär är ju frågan, tänker om primärfjädern blir för mjuk med annan helix och hårdare sekundärfjäder