Tur till Skålsjögården.

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Jodå det blev några fastkörningar, hört dag 1 "-Man behöver ju ingen lång maskin", hört dag 2 "-Det är ju helt värdelöst med en kort maskin"... :)
;) Kan tänka mig hur det lät, åker själv kort och när man åker som tredje skoter i samma spår och man har ungefär 50% chans att komma iväg så är det inte roligt efter typ 10-20 stopp:).
Åkte man först så var det mer eller mindre full gas för att inte få stopp. Tänker på när vi spårade från Kölsjön och upp till Skålsjön och även från Svabensverk och till korset mot Skålsjön. Det hade inte gått utan att det var med en lång maskin(Freeride).

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Jimmt vi körde rutten:Järbo-Ivantjärn-Jädraås-Flintskallemyren(första lekstället)-Måcksjön-Rönnbacken(leffe vikade)-Hedsjön(leffe körde fast)-Åmot(vi tankade)-Ljustjärn (vi åt) bilvägen förbi Katrineberg-Rast i Gruvberget -bilvägen till Sjösveden o vidare förbi Häsbo till Skålsjön.
Skålsjön-Häsbo-Häsbosjön-Källsjön-Spaksjön-Himmelsberget-Ryssjön-Storsjön-Vannasso (vindsydd)-Jädraås (tankade hos Kjellas)-Ivantjärn-Järbo

E

ejwbegysv

tackar!! Om någon ska ut en kortare sväng nästa helg så är jag på...

E

ejwbegysv

Det vet man aldrig, ev. får jag med mig lite Yamafolk från Gävle...

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Engman från järbo o några till körde upp till Katrineberg o Tansen i går från Jädraås o hela vägen var det puckelpist dom var hemma sent i går kväll 18 mil på en dag han lät rätt så sliten när jag pratade med han nu på morgonen.
Vi har fått mycket beröm för lederna.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Funderar på o dra upp till Skålsjögården den 29-30 januari senaste anmälan är Onsdag 26/1 kl 10.00.
Vi startar från Järbo vid 8 tiden på morgonen käkar på vägen upp på något lämpligt ställe (grillning) funderar på o ta vägen över Åmot o Katrineberg till Skålsjön.
När vi anländer så instalerar vi oss i rummen o går sen o äter en god middag o det blir tid för både bastu o en o annan pilsner.
På morgonen käkar vi frukost o kör över Häsbo o Himmelsberget hem.
Pris 700-800 beroende på om ni ska bo i dubbelrum eller enkelrum.
Det går o beställa bränsle i Skålsjön.
Mvh Hansolov "järbohasse" Lönn
Ps den här gången hittar vi rätt väg "Jimmy du kan väll fira smekmånad den här gången".

4

426H

Hej Hasse,
Skulle gärna följa med nästa helg. Lämnar definitivt besked på onsdag!

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Det är bara 4st o det blir lite för klent så vi ställer in. Däremot blir det skoteråkning, fiske o korvgrillning o kanche en kask med pulka åkning på hemvägen.

4

426H

Ok, vi kanske kan försöka få till en tur lite längre fram istället.

_spawned_

Aktiv medlem
22 mar 2011
76
0
6
Boden
Om det inte blir mycket skoter, kan ni ju alltid inspektera om jag gjort ett bra jobb vid skålsjögården.
Nämligen jag som slagit sidoräcke efter rv50 alldeles utanför där, dom som äger stället verkar bra att ha å göra med :)