Tur till Skålsjögården.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Funderar på o dra upp till Skålsjögården den 8-9 januari ska kolla med dom i morgon hur läget ser ut.
Vi startar från Järbo vid 8 tiden på morgonen käkar på vägen upp på något lämpligt ställe (grillning) funderar på o ta vägen över Åmot o Katrineberg till Skålsjön.
När vi anländer så instalerar vi oss i rummen o går sen o äter en god middag o det blir tid för både bastu o en o annan pilsner.
På morgonen käkar vi frukost o kör samma väg hem.
Pris 700-800 beroende på om ni ska bo i dubbelrum eller enkelrum.
Ska försöka fixa antingen en följebil eller soppa i Skålsjön.
Mvh Hansolov "järbohasse" Lönn
 
Last edited:

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ja inte så mycket pyssel jag kollar pris med hotellet på middag boende o frukost o lunch vi slår fast en odinarie rutt o en alternativ.
Klat o betat (på pite mål).
Förr i tiden åkte vi alltid till Skålsjön med Ockelbo skoterklubb o då låttades platserna bland dom som hadde anmält sej det var maximerat till 60st o det var flera hundra som sökte.
bla följde en lapp med från Hofors o han tälltade alltid i backen åvanför hotellet.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Tror att det blir svårt att få lunch i Svartnäs. Ni bör nog ringa dit och kolla. Pensionatet är till salu och jag vet inte om hon tänker ha öppet något i vinter.
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Nu har jag pratat med Skålsjögården.

Vi åker leden upp över Jädraås-Åmot-Katrineberg-Skålsjögården (dom har ca 1 meter i Skålsjön).
Jag tar med mej så vi kan göra kolbullar o kokkaffe på vägen upp o hem.

Vi installerar oss på rummen när vi kommer upp, äter middag o tar en bastu o en o annan pilsner.
På morgonen äter vi frukost o tar samma väg hem.
Svängen över Svartnäs är inställd.

Jag måste veta hur många som blir med minst 1 vecka i förväg det finns plats för 20st.
Pris för boende, middag, frukost o bastu ca 700-800kr beroende på om du vill ha enkel eller dubbelrum.

Behöver ni köpa bränsle i Skålsjön så sej till när ni bokar.

Mvh Hansolov "skoterhasse" Lönn

Åke du kan ju lägga in lite info om skålsjön.
 
Last edited:

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Japp lämna defenetivt besked hur många ni blir.
Det är gammla affären (tror jag) i Skålsjön o anläggningen är i grunden byggd av den gammla legenden Martin Östberg grundare till ÖSA.
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Blir det touring körning och körpass som kräver att man tar sig fram hela tiden för att hinna fram i vettig tid, eller blir det lek när man passerar lite passande ställen?
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Tempot blir lugnt vi stannar på någon lämplig myr o grillar o vill någon busa då så är väll det ok o vill några åka ett tuffare tempo o vänta in oss så är det ok vi ska ha två sjöna dagar på våra älsklingar.
Vi kommer att komma fram i lämplig tid.
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Vi är 8st som är defenetiva till skålsjön Jimmy jag ringer dej jag har beställt mat till 10st o vi kommer o få en kanontur synd bara att vi inte blev flera.
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
vi har samma problem här så ni har bara o komma ner hit o fortsätta.
har du koll på hur det ser ut mot sjösveden o katrineberg.
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ni har bara o fara ner till kungsberget o fortsätta för vi har samma problem.
Hur ser det ut neråt Sjösveden-Katrineberg.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Vet inte hur det ser ut där. Spårade till Långsjön i Torsdags och det var inga spår därifrån men vi träffade en person hos Kjellas i onsdags som sa att det var kört ovanför och då bör det vara i det området.