"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Visst gör det, men det sista jag gjorde var ju att stänga av maskinen med den före dom tog in den så den funkade ju iaf,
Somsagt mycket märkligt, men vad hade du för fel på maskinen när du lämnade in den då?
Det enda jag kan tänka mig är att kontakterna sitter lite för nära varandra så att den småbryter ibland men då bör det märkas väldigt väl på hur illa maskinen går.

Skulle va intressant att veta vilken felkod mekanikern fick ut från "nödstopps problemet" annars känns det som BS från din handlare..
 

putt

Välkänd medlem
20 nov 2012
160
2
18
skellefteå
Ja du det var nå elproblem, jag trodde det var spridarna men det var det inte, hade så dålig täckning på telefon när han sa va det så jag horde inte riktigt, jag var som mest glad över att skotern var klar så frågade inge mer, sen sa mekarn att han var tvungen rycka ur dödarn då han bara fick felkoder när den var i, iofs så var ena kabeln lös till kontakten så kan ju ha varit en orsak men då borde den ju inte ha startat?
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Stoppa på 18w LED på styret från aliexpress.com 1400lumen blir att testa i verkligheten imorrn!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Kan du fixa nån bild på hur det lyser när det är mörkt? Hade varit guld värt


Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
 
A

AssaultRMK

Ja du det var nå elproblem, jag trodde det var spridarna men det var det inte, hade så dålig täckning på telefon när han sa va det så jag horde inte riktigt, jag var som mest glad över att skotern var klar så frågade inge mer, sen sa mekarn att han var tvungen rycka ur dödarn då han bara fick felkoder när den var i, iofs så var ena kabeln lös till kontakten så kan ju ha varit en orsak men då borde den ju inte ha startat?
Hade varit mer konstigt OM han kunde läsa av felkoderna utan att nödstoppet var i, har för mig att även om du läser av felkoderna via datorn så måste maskinen vara i startklart läge, dvs nödstopp på plats och nyckeln vriden.

(Om jag nu inte minns helt galet...)

Bara av nyfikenhet, vad menar du med elproblem på maskinen? Hur betedde den sig?