groban:
Om du inte förstår på vilket sätt du och jag blir frihetsberövade av en hjälmlag, då finns det liksom inget att diskutera. Åker man utan hjälm gör man sig med en sådan straffbar trots att man inte gör någon illa alls. Det är i grund och botten inget annat än tvång, piskor och bestraffning. Tyvärr verkar svenskarna ha en försmak för sådant. Personligen kallar jag mycket av dagens system för "majoritetens förtryck".
Ovanstående gäller även i de fall man puttrar själv eller med sin familj i den fina vårsolen till närmsta sjö med den varma vinden fläktande. Helt sjukt. Precis som Draken skriver så är de få jag brukar se utan hjälm 40+, med få undantag. Det "lustiga" med det hela är att många av dessa stött dagens system under lång tid (ni vet hur jag menar), men på något vis fantiserar de ihop att just de och deras egna intressen är immuna från angrepp. Om intressena påverkas åt det negativa hållet så är det såklart svineri iaf. Humor humor. Det enda som kan råda bukt med detta är faktiskt att svenskarnas grundläggande mentalitet förändras, annars kommer inte bara vi skoterägare utan alla andra se sina intressen bli inskränkta i allt större omfattning framöver. Det kommer ALDRIG ta slut!
Nu skenade jag iväg lite, men det är faktiskt nödvändigt med sådana diskussioner för att förklara hur ideér som hjälmkrav ens kan uppkomma! Och jag är rädd att denna inskränkning OCKSÅ kommer att bli lag. Det är viktigt att skriva vad en hjälmlag faktiskt innebär i grund och botten och att få folk som läser detta att tänka efter.
Ska bli kul att följa hur de svenska skoterorganisationerna och -tidningarna ställer sig till detta. Om de är emot lagen så tvingas de bekänna färg rent ideologiskt, för vem kan vara emot någonting som i ett fantasiscenario räddar liv? Ska bli spännande att följa minsann!
NEJ TILL HJÄLMLAG!
EDIT. Såååå less på att argumentera på forum numera. Några års argumenterande har satt sina spår

Jag stoppar här för denna gång. Over and out!