Dock så tror jag säsongen kommer sluta tidigare än vad många tror, inte pga snön utan pga isarna.
Precis samma tänker jag, Det har visserligen varit en kall vinter, men det har ändå snöat, vilket gjort att snön isolerat kylan från att tränga ner i isarna och "Bygga" på istjockleken.
Så kärnisen är inte så tjock under snösörjan som ligger ovanpå isen.
Snön kom ju också rätt så tidigt i år, började redan lägga i början av Oktober, innan det fanns någon riktig tjäle att prata om. Sen har det bara späds på allt eftersom.
Vi har inte heller haft några tödagar sedan i November, så snön är hur lös som helst rakt igenom.
Så tror jag att snötäcket som är bra över metern, kommer att sjunka ihop och försvinna rätt så fort, när det nu blir varmare. Allra helst då det som sagt inte heller är just någon tjäle, så det tinnar det även underifrån.
Så här har vi egentligen inte heller haft så lång säsong, trots att snön kom tidigt och att vi haft stort snödjup hela vintern.
För det har ju varit så kallt, ändå långt in i Mars månad, vilket gjort det otrevligt att vara ute med skotern.