Kan man regga en importerad Ski-Doo Rev 440 07:a ?

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
fins hur måna tråda som hellst om just detta! SÖÖÖK! och ja det går. MEN är mycket jobb, behövs papper från fabrik och massa sånt, så köp en reggad ist
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
fins hur måna tråda som hellst om just detta! SÖÖÖK! och ja det går. MEN är mycket jobb, behövs papper från fabrik och massa sånt, så köp en reggad ist
De trådar jag har läst är det dock mest teoriresande i och inte så mycket konkret fakta från faktiska inreggningar, hade varit najs med någon som faktiskt har reggat en importerad maskin från t.ex usa som skrev hur hela proceduren gick till... Och främst för en maskin från BRP då de ska vara rätt griniga senast jag hörde, även de tydligen är skyldiga att lämna ut krävda papper (?), mot betalning då...

Men TS har du ringt Transportstyrelsen eller vilka de är som håller i detta och kollat?
 

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
Problemet är inte så enkelt som man kan tro och så här ligger det till:
Alla maskiner (modeller) som BRP Canada levererar till BRP i Skandinavien får ett eget modellnummer. Dessa modeller kan inte köpas i USA eller Canada.
I de intyg (DOC= Declaration Of Conformity) som krävs för besiktning i Sverige (och EU) ufärdas enbart av BRP Canada. De utfärdar inga sådana intyg för de Nordamerikanska modellerna.
De maskiner som levereras till BRP Skandinavien har även en speciell dekal på maskinen som krävs för typbesiktningen. Denna dekal innehåller uppgifter om motoreffekt, tjänstevikt och även färgkod.
Det är därför inte så lätt att få en egenimporterad maskin godkänd vid en besiktning eftersom detta intyg och denna speciella dekal krävs.