rush 600 ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Är det nån här som har en rush ?
Isf vad tycker ni om den ? och räcker det med 600cc ?
Har provkört en iqrr och den tycker jag var hemskt slö !

sickle11

Aktiv medlem
19 feb 2010
86
0
6
Stockholm
Jag har en Rush och jag tycker att den är grym att köra med i lederna. ska man köra utanför ska man ta en 38 matta istället för 32 som sitter på den från fabriken. sen det där med styrkan är en smaksak, men jag tycker att det räcker gott och väl. Den som du körde kanske inte var rätt bestyckad och därför inte var rapp vilket dom egentligen är

Tja!

Är det nån här som har en rush ?
Isf vad tycker ni om den ? och räcker det med 600cc ?
Har provkört en iqrr och den tycker jag var hemskt slö !

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
Tjena. :)

Har ingen Rush jag heller egentligen, men provkörde den på ett evenemang häromsistens, och enligt vad jag ansåg då så gick den då jäkligt bra! Jag upplevde faktiskt att den gick bättre än just en Nytro (såg att du åker en sån), som jag också provade, helt underbar var den!

Skulle det vara så det absolut inte räcker så kommer det ju en Rush 800 Pro-R nästa säsong. Som jag personligen kommer stå och dregla över så fort den kommer till en butik där jag kan titta på den. :)

11 maj 2009
0
0
0
Avesta
Jag har haft min Rush sedan mitten på Dec. Har hunnit åkt ca 100 mil. Efter dom första turerna jag tog på maskinen var jag lite besviken (dock ej på motoreffekten) Men det visade sig snart att jag hade ställt in fjädringen för dåligt. (Mitt fel alltså) Efter att antal provturer med lite laborering av fjädringen så har jag hittat en perfekt setup för mig. Vad jag vill ha sagt med det är att det är svårt att få det där perfekta körkänslan vid första provkörningen. Förutom att fjädringen är grymt imponerande (rent fjädringsmässigt) så är det väldigt enkelt att påverka körningen (väghållningen) med enkla justeringar just med fjädringen. Jag har aldrig kört en maskin med bättre kurvtagnings-egenskaper. Vad det gäller effekten så vill jag hävda att den är den vassaste 600an på marknaden. Jag har inte ens varit i närheten av att bli frånkörd av någon annan 600a. Jag har drevat och bestyckat om variatorn på min för att få den ultimata accelerationen. Här om veckan så låg jag och körde på en hård led i ca 50 km/h. Jag tryckte fullt på gasen och av rycket som blev av accelerationen så sträckte jag underarmen :eyebrows:

Köp en Rush. Du kommer inte att bli besviken......

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jag måste bara få fråga, hur tycker ni att en rush går ospårat?
jag undrar bara, men det skulle vara kul att veta hur dom går ospårat

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
11 maj 2009
0
0
0
Avesta
jag måste bara få fråga, hur tycker ni att en rush går ospårat?
jag undrar bara, men det skulle vara kul att veta hur dom går ospårat
Om man pratar djup lössnö så tycker jag att original-mattan känns lite klen. (jag har original 32) Får man däremot upp farten så tuggar den sig fram väldigt bra.Men 38 el 44 är nog att rekommendera om man kör mycket lössnö. På led så funkar 32 hur utmärkt som helst. Hur lätt som helst att "burka" med utan att tappa kontrollen.Hörde att när Polaris Sverige provkörde -10;orna så slog den Dragon modellerna. (800 switchback & 800 IQ) i djup lössnö. Om man pratar ospårad led med ett par decimeter nysnö så är det nog den roligaste körupplevelsen man kan få. Med en perfekt inställd fjädring så får (iaf jag) en maskin som lyder föraren perfekt. Jag brukar ställa ett högre skidtryck vid sådan åkning och får då ut "baken" lite mer i kurvorna (känns som lite bredställs-åkning) men man får en helt suverän kurvtagning. Det negativa är väl att när man lärt sig att köra maskinen går det riktigt fort om man skulle köra av:cry:

JohnVanB

Välkänd medlem
28 dec 2005
148
0
6
Timrå
Om man pratar djup lössnö så tycker jag att original-mattan känns lite klen. (jag har original 32) Får man däremot upp farten så tuggar den sig fram väldigt bra.Men 38 el 44 är nog att rekommendera om man kör mycket lössnö. På led så funkar 32 hur utmärkt som helst. Hur lätt som helst att "burka" med utan att tappa kontrollen.Hörde att när Polaris Sverige provkörde -10;orna så slog den Dragon modellerna. (800 switchback & 800 IQ) i djup lössnö. Om man pratar ospårad led med ett par decimeter nysnö så är det nog den roligaste körupplevelsen man kan få. Med en perfekt inställd fjädring så får (iaf jag) en maskin som lyder föraren perfekt. Jag brukar ställa ett högre skidtryck vid sådan åkning och får då ut "baken" lite mer i kurvorna (känns som lite bredställs-åkning) men man får en helt suverän kurvtagning. Det negativa är väl att när man lärt sig att köra maskinen går det riktigt fort om man skulle köra av:cry:
...och RUSH får i sin tur stryk i SnowRiders BLS-test, av IQ600 Shift :becky: