M
Det är nog omöjligt att få veta också. För många som följer detta på avstånd, får ju ytterliggare en "Knuff i ryggen" till att stödja Haiti.Skulle vara kul att veta hur mycket pengar resan så här långt inbrigat till folket i Haiti.
behöver väl inte ha nåt me Haiti att göra bara för att man driver in pengar till haiti?Kul idé men det har ju ingenting med Haiti att göra alls.
Jag menar att det inte finns någon koppling till insamling av pengar till Haiti. De stannar inte ens i tätorterna på kvällarna. Jag har inget emot att de kör sträckan, det är bara coolt, men det ska väl till någon form av aktiva handlingar för att det ska kallas "insamling" eller "till förmån för"?behöver väl inte ha nåt me Haiti att göra bara för att man driver in pengar till haiti?
Jävligt fränt projekt detta, och jag blir imponerad på deras uthållighet. För trots allt är det inte direkt som att ta bussen till ica.
De har ju tydligen fått in lite pengar dels av nån här på forumet, sen så bidrar säkert sponsorer med pengar direkt till haiti också, samt att de uppmanar folk att sätta in pengar via deras blogg, där det finns länkat till offren i haiti. Nog tycker jag det är tillräckligt.Jag menar att det inte finns någon koppling till insamling av pengar till Haiti. De stannar inte ens i tätorterna på kvällarna. Jag har inget emot att de kör sträckan, det är bara coolt, men det ska väl till någon form av aktiva handlingar för att det ska kallas "insamling" eller "till förmån för"?
Har du missat hemsidan deras ?Jag menar att det inte finns någon koppling till insamling av pengar till Haiti. De stannar inte ens i tätorterna på kvällarna. Jag har inget emot att de kör sträckan, det är bara coolt, men det ska väl till någon form av aktiva handlingar för att det ska kallas "insamling" eller "till förmån för"?
Tror nog att det där visar sig vid färdens slut, det är ju heller ingen större vits att stanna och skramla med bössan i Noppikoski mfl befolkningsglesa ställen.Jag menar att det inte finns någon koppling till insamling av pengar till Haiti.
Nej, jag har inte missat bloggen.Har du missat hemsidan deras ?
http://treriksroset-ystad.blogspot.com/
Här finns ju bland annat länk till Radiohjälpen, så även om dom inte står vaje kväll utanför någon konsumbutik med insamlingsbössan, så kommer det ju ändå in pengar till Haiti.
Sedan så tror jag att denna grej hade fått en betydligt större genomslagskraft även i södra Sverige, om vintervädret bara varit lite mindre av "Snökaos", "Köldschock", "Tågkaos" osv.
För med dessa kvällstidningsrubriker och TV-inslag, så hamnar denna resa i lite skymundan än vad det kunde ha varit med lite vanlig normal nyhetstorka. För då hade det garanterat varit både TV-inslag och tidningsreportage runt denna skoterresa. Vilket givetvis ökat på insamlingstakten.
Men detta rår ju inte dessa "Skoterfantomer" på, hur mycket dom än försöker.
Helt sant! Och kanske ännu bättre att skänka bensinpengarna än att köraKul grej :becky:!
Trollet23 du har ju delvis rätt i det du vill komma fram till men jag ser det så här, det är bättre kunna skänka en hundring än inga pengar alls hur man än vrider det.
Du har svaret på hur mycket som har kommit in till Radiohjälpen, "På skoter för Haiti".Nej, jag har inte missat bloggen.
Någon som vill gissa hur mycket som kommit in via Radiohjälpen och deras "På skoter för Haiti"? Jag har nämligen svaret.
Återigen, kul idé och coolt att köra så långt men som det lät innan skulle det samlas in pengar längs vägen. Alla jag pratat med längs vägen (och det är några) har sett och hört noll och intet av dem. Inga tidningar har skrivit, inga grejer har ordnats i respektive stad där de stannat osv. Men visst, det kommer säkert in mer än 0 kr. Frågan är om det inte hade varit bättre för haitierna om sponsorerna hade skänkt soppapengarna istället.