Hejsan!
Jag har en Lynx Enduro 500 -97 som strular.
Den har stått ute i plåtgarage hela vintern (vilket kanske inte är det bästa) och när vi skulle ta ut den för å prova den i år så märkte vi problemen.
Om den startar så startar den nästan direkt men "dör" efter ett tag (ibland), den vill i alla fall dö. Om man släpper gasen så dör den.
Och när man väl kan dra i väg så är den väldigt konstigt med gasen, man har liksom ingen kontroll, man får hålla väldigt högt varv förrän den drar iväg. Och då kan den rycka iväg ganska rejält (typ hackigt). :hmmmm:
Så kanske man kör ett några minuter, (och den är rätt konstig) och det går absolut inte att stanna för då dör den... Precis som om den dör under ett visst varvtal, och om den går under det varvtalet så är det för sent
Jag misstänker att det är tomgången som spökar, men vem vet?
Den blir också väldigt svårstartad när den väl har stannat. (Dock har den haft samma bensin hela året, men nu är den nytankad med full tank fräsch bensin)..
Jag har rengjort tändstift och blåst ur filtret vid "insuget" bredvid styret, så det bör vara snöfritt där..
Tycker det är väldigt frustrerande med dessa fel, den har i och för sig varit så här förr, svårstartad och så.. Men denna gång är det extremt..
Ryker nåt förbannat gör den också när man startar den..
Hoppas jag lyckades framföra någonting så ni kanske förstår
Väldigt tacksam för hjälp och eventuella tips! :hello:
Jag har en Lynx Enduro 500 -97 som strular.
Den har stått ute i plåtgarage hela vintern (vilket kanske inte är det bästa) och när vi skulle ta ut den för å prova den i år så märkte vi problemen.
Om den startar så startar den nästan direkt men "dör" efter ett tag (ibland), den vill i alla fall dö. Om man släpper gasen så dör den.
Och när man väl kan dra i väg så är den väldigt konstigt med gasen, man har liksom ingen kontroll, man får hålla väldigt högt varv förrän den drar iväg. Och då kan den rycka iväg ganska rejält (typ hackigt). :hmmmm:
Så kanske man kör ett några minuter, (och den är rätt konstig) och det går absolut inte att stanna för då dör den... Precis som om den dör under ett visst varvtal, och om den går under det varvtalet så är det för sent
Jag misstänker att det är tomgången som spökar, men vem vet?
Den blir också väldigt svårstartad när den väl har stannat. (Dock har den haft samma bensin hela året, men nu är den nytankad med full tank fräsch bensin)..
Jag har rengjort tändstift och blåst ur filtret vid "insuget" bredvid styret, så det bör vara snöfritt där..
Tycker det är väldigt frustrerande med dessa fel, den har i och för sig varit så här förr, svårstartad och så.. Men denna gång är det extremt..
Ryker nåt förbannat gör den också när man startar den..
Hoppas jag lyckades framföra någonting så ni kanske förstår
Väldigt tacksam för hjälp och eventuella tips! :hello: