Mxz vägrar starta.

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
Tjena, har ett litet problem, körde skoter tidigare idag och den gick hur bra som helst. Men nu när jag skulle köra in den så vägrar den starta och den ger gnista 'n' shit, men den vill bara inte starta, den låter inte ens i närheten av att starta, vad kan vara felet?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
om ni har servat den i somras? tömde du förgasarn??..blir avlagringar i förgasarn om man tömmmer den på soppa...
ta isär och rengör så kommer den nog hoppa igång
samt fräsch soppa

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Testa slå i ny bensin direkt ner i hålen å se om den startar då... onödigt å börja släpa med den om den startar då =)

/F

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
1. Hällde i ny bensin.
2. Stiften är så gott som nya.
3. Pappa kom på den smarta idén att hälla i t-sprit ifall det hade frysit pga. drastiska temperatur ändringar och inte full tank.
4. Annars äre nog cdi boxen som kan vara paj(förhoppningsvis inte)
5. Återstår att se imorgon :p

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Är nog ytterst långsökt att det är cdin som lagt av, tror på något av det föregående skrivit.

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
1. Hällde i ny bensin.
2. Stiften är så gott som nya.
3. Pappa kom på den smarta idén att hälla i t-sprit ifall det hade frysit pga. drastiska temperatur ändringar och inte full tank.
4. Annars äre nog cdi boxen som kan vara paj(förhoppningsvis inte)
5. Återstår att se imorgon :p
Fortfarande ingen garanti för att dom ska funka, det är fort gjort att ett par stift går sönder, räcker med att dom blir blöta nog.
Bytte i rev'en och körde väll en halvmil kanske sen ställde jag undan den, några dagar efteråt gick den ett litet tag sen dog den på ena cylindern sen andra och fick inte igång den igen förens jag bytte bensin och tändstift, då gick den igång på första rycket.
Extra lätt att stiften pajjar med gammal bensin iom att det kan vara lite lite vatten i bensinen,

Och om det nu inte är stiften så är det ju alltid bra att ha med sig extrastift.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Vad har TS för stift kan man ju också fråga?

Jag vet iaf att BR9ES är sånt jävla rackel.. fyfan vilka skitstift... köp heldre br9EYA!

Jag hade ES min gamla 600 å dom dog ju stup i kvarten... skitstift, hojja :|

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Har testat byta stift till dom äldre stiften och fungerade inte så mycket bättre.

Och de borde ju fungera om de ger gnista?
Dom gamla stiften kanske byttes utav en anledning ;)

Och jo, även fast det ger gnista så betyder inte det att dom funkar, gnistan kan tex gå fel väg till tex sidan istället för ''brygga''.

Mina stift gav fin gnista men det funkade endå inte, stoppade i nya stift och gick igång på första draget, och varför böka? Nya stift kostar 50spänn styck och dom kommer endå pajja någon gång så det är bra att ha extra med sig utifall att det inte är felet.