Vilken olja kör ni med?

SvanJohan

Ny medlem
7 feb 2012
2
0
1
Äppelbo
Törs man köra på Castrols Snow 2t Race Syntetic ?
eller ska man hålla sig till XPS halvsyntet som det står på en dekal på skotern Skidoo 600SDI2007 ?

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Törs man köra på Castrols Snow 2t Race Syntetic ?
eller ska man hålla sig till XPS halvsyntet som det står på en dekal på skotern Skidoo 600SDI2007 ?

Jag kör med Castrols Snow 2t Race Syntetic i min SDI och har gjort de i vinter (150mil) och det funkar fint, än så länge iaf.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
spelar inte så stor roll vilken olja man kör på, visst, vissa koksar rejält tex OK oljan men har då aldrig hänt nå på mina skotrar vad jag än kört på. så nog går det att köra castrol oljan på en sdi, det är ju en fin olja. och bara för att det står rotax på dunken betyder det ju inte att det är den bästa oljan

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Jag har kört med Statoil semisyntet olja för snöskoter i mina tidigare skotrar, använder den även till crossen på sommaren och det har fungerat bra.

Men jag funderar på att köra på XP-S delsyntet olja i min nuvarande ski-doo XP 600.

/Nicklas.

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Hej nu lånar ja tråden lite gran ja letar efter 2t olja som luktar jordgubb. Jag har haft det till min moppe men då fanns det bara i en halvdeciliters flaskor vart kan ja finna nå större.?