N
stämmer inte, det beror på vad som sitter ifrån början.är skotern orginal i drev och kedja så behöver man inte byta kedja för endast 2kugg!!
Drevade ner min mxz 800 från 26 till 21 kugg den är ruskigt elak nu :evil: tycker inte att det vart nån större skillnad på toppfart men den var otroligt snabb dit.Tänkte samma sak och slipper man byta kedja då?
Vad ska jag ha för drev på en mxz 700 00a? :hmmmm2: 2 kugg eller? vad blir det för drev?
NEJ.Hitta ett drev för 230kr på rinab.jetshop.se passar det min Rev 600h.o -07 (ej x-rs modellen) ??
står exakt så hära:
Lynx, Ski-Doo
Artnr:310098
Beskrivning:
Passar kedja med 11 länkars bredd
15 splines
LYNX
De flesta modeller 96-
SKI-DOO
Okej, men det finns bara 2 olika att välja mellan på RINAB den andra står det så här på:
Lynx 96- 15 splines
Artnr:310105
Beskrivning:
15 splines
Passar kedjor som är 13 skivor bred
Passar den då?![]()
Är packningen fräsch tycker jag det är onödigt att byta!Alltså jag måste bara låna tråden lite, mest för att jag inte orkar starta en ny. Måste man byta packning när man tar loss kedjehuskåpan? Skotern i fråga är en REV 600 sdi -06 (Om det nu spelar någon roll).
hepp ingen som ville svara på de?? kan jag ju fråga en annan sak då..om man vill dreva ner 4 kugg borde man inte kunna dreva ner lilla drevet 2 och upp det stora drevet 2??? fördå borde ju inte kedjan passa bra? lr är jag helt ute och cyklar??? fast det kanske inte går att få tag i de stora dreven? jag har iaf inte sett nånstanns man kan köpa de??
Du har ju redan sagt svaret, 1.25 drivband är ju 32mm som dom har i staterna och har därmed 23 kugg.Var in och snackade med ski-doo handlare i dag och hörde vad det var för orginal drev det satt på lilla drevet men han var osäker sa han. så här står det i instruktionsboken: Lilla tandhjulet antal kuggar renegade x 800 HO, 23 (1,25 i drivband) och under det: 21 (1,75 i drivband)
Hur vet jag vilket utav 23 eller 21 kugg som sitter på orginal då ? Är det så att USA modellerna har 23 kugg och vi har 21 kugg eller ?
det sitter även samma kedja på 23 kugg som 21 kugg men har jag 21 så borde man väll byta kedja då det blir 4 kugg mindre än 23 då det är samma kedja
så är det nån som vet om det är 23 eller 21 kugg på en renegade 800 -07 ?
Ja visst kan man gå ner på lilla och upp på stora, men de stora dreven är dyra så vanligast är att byta lilla och korta/byta kedja...hepp ingen som ville svara på de?? kan jag ju fråga en annan sak då..
e osäker vad det sitter för kedja på min rev 600 sdi 05a vet att det är 22/43 drevat orginal och kedjan är 74 länkar, men vilken bredd e det på kedjan? finns tydligen 11, 13 och 15p ???
håller helt med.. ända gången man maxar är på någon fin sjö lr myr lr nått men acc har man alltid användning för + att det e så satans roligtDreva ner mera än 2 kugg om du ändå bestämmer dej för att byta kedja. Tänkte dreva ner min 800 till 21/45 nu, tror de blir kanon, prutar gärna på toppfarten för att få extra acc.