Sälen vecka 51

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Detta låter kul, nån från orten som kan och vet var man skall boka hotell/boende. Jag och Sara (min fru numera) brukar kuska upp till Storliden eller Åkersjön och köra av oss tidigt, detta kan bli ett roligare äventyr.
40mil från Timrå, ny bilväg och helt nya snövidder :rock:

Vilken typ av körning blir det, frugan är inte den tuffaste föraren så tidigt på säsongen eller blir det boys only?

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Nog ska väl dom som vill få åka med!

Man får väl åka i det tempo som dom andra kör, så kan man stanna på några roliga ställen och köra av sig! :beer:

E

ejwbegysv

Det finns bra boenden i Gördalen också om ni vil bo här...

När jag guidar brukar jag fråga dom som ska åka vad dom vill: vyer, piska led, köra fast, hoppa, långtur eller sola i solgrop och dricka öl (Då blir det pulkor hehe).

Självklart kan alla som har bra körvana hänga på, dock bör man ta en funderare innan om man tex ska ut i pudersnön eller köra ospårat om dom klarar av det.. Men är det fint väder så brukar man kunna lämna dom som ej vill i någon solgrop/raststuga och köra iväg någon timme och leka. Vecka 51 lär det dock säkert vara minus 20 grader :)

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Hehe, det här kan ju bli världens grej! Klart alla som vill ska med.. :) Jag åker gärna som Marcs säger.. Nöta lite led till nåt trevligt ställe, leka, och sen dra vidare.. Låter helt perfekt i mina ögon!

Förra året var det 60cm snö v.51 i Sälen, blir ju förvånad om det är mindre i år, med tanke på att redan är 20cm där.. I Gördalen lär det ju ska vara ännu mer..

Men känns som om vi måste styra upp lite olika dagar nu, när det börjar bli så många. :)

Jag anländer till Sälen på Söndag kväll, så klockan 9-10 borde man kunna samlas på skoterterminalen eller Statiol Lindvallen för att utgå därifrån på Måndagen, eller traila till Gördalen första dan. Kom gärna med ideer!!

E

ejwbegysv

Var det dära verkligen gördalen v51 -08 känns som att du bara tog något kort mitt i vintern där uppe
Va? Näe det var blandade bilder från gördalen...

Här är några bilder från 2007-12-02 (vecka 49-50):

Dock ska man ha klart för sig att vissa vintrar är det hemskt dåligt med snö i December...

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Får man vara med om man åker Yamaha?
Har husvagnen står i sälen (Joänget) och XTXn står ny servad och väntar på att få känna snö under mattan!

Blir nog inget problem.. Det verkar ju som om många är med och gräver upp den... :laugh:

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Sälen V51 låter kanon , har också stuga där , men tyvärr inga kompisar att åka med.
Ifjol vart det ca.100 ledmil för man vill ju inte lämna leden när man åker själv om det händer något.

Vad åker ni med för skotrar ?

Fridens

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Jag kommer antagligen att köra en Rev 440 -06 eller en RC 440 -06 då! ;)

Ni andra?

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Sälen V51 låter kanon , har också stuga där , men tyvärr inga kompisar att åka med.
Ifjol vart det ca.100 ledmil för man vill ju inte lämna leden när man åker själv om det händer något.

Vad åker ni med för skotrar ?

Fridens
Klart du ska hänga på! :)

Jag åker Switchback 600 -09, är dock rädd att jag har för liten matta på. Ripsaw 32mm.. Han inte köra nåt puder i våras när jag köpte den. Så jag vet inte riktigt hur den kommer att uppföra sig.. Funkar det dåligt så köper jag en med högre kammar. Det är redan nerdrevat.. :)

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Står ni ut med en gröngöling på en Venture Lite så låter detta superkul!
:)
Skall förhoppningsvis bli många helger i Sälen i vinter, har impulsköpt en husvagn som står parkerad vid Joänget.

Mvh, Peder

E

ejwbegysv

Står ni ut med en gröngöling på en Venture Lite så låter detta superkul!
:)
Skall förhoppningsvis bli många helger i Sälen i vinter, har impulsköpt en husvagn som står parkerad vid Joänget.

Mvh, Peder
Trevligt... jag bor också i husvagn (har dock köpt tomt i Gördalen nu)...

Du får säga åt dom att deras hemsida inte fungerar längre, joangets.com..

Du är alltid välkommen till Gördalen, kan ju vara kul att vidga vyerna.

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Trevligt... jag bor också i husvagn (har dock köpt tomt i Gördalen nu)...

Du får säga åt dom att deras hemsida inte fungerar längre, joangets.com..

Du är alltid välkommen till Gördalen, kan ju vara kul att vidga vyerna.
Har redan tipsat honom om det, han skulle fixa hemsidan igen.
Gördalen ser ju onekligen super ut i skoterhänseende men damen är fanatisk utförsåkarinna, så jag tvivlar på att jag får med henne dit en hel vinter...
;)

Går det vettiga leder mellan sälen och Gördalen eller är det bättre att ta kärran?

Mvh, Peder

E

ejwbegysv

Har redan tipsat honom om det, han skulle fixa hemsidan igen.
Gördalen ser ju onekligen super ut i skoterhänseende men damen är fanatisk utförsåkarinna, så jag tvivlar på att jag får med henne dit en hel vinter...
;)

Går det vettiga leder mellan sälen och Gördalen eller är det bättre att ta kärran?

Mvh, Peder
Jag rekommenderar släpvagn (man kör bilvägen genom norge)..

Det går en led mellan Gördalen-Sälen men det är ca 10 mil enkel resa då man måste ta en omväg (tack för det länstyrelsen)..

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Jag rekommenderar släpvagn (man kör bilvägen genom norge)..

Det går en led mellan Gördalen-Sälen men det är ca 10 mil enkel resa då man måste ta en omväg (tack för det länstyrelsen)..
Ah, våra myndigheter har en fantastisk förmåga att underlätta våra liv..
:cool:
Får nog ta en spaningstur upp och kika, hur långt är det att åka bilvägen upp?

/p