Sälen vecka 51

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jag åker upp till Sälen vecka 51 på lite semester, tyvärr verkar det som om polarna sviker.

Tänkte höra här om det är nån i trakterna som har lust att ta några turer? Lite led samt lek, blir nog mest lek, kanske nån långtur.

Jag blir där från Måndag till Torsdag. Och har stuga på Gilleråsen.
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Hallå!

Jag bor i Lima, några mil söderut från Sälen.

Så visst skulle jag och några kompisar kunna vara med på några turer!

Alltid trevligt att träffa andra skoteråkare! :beer:
 
E

ejwbegysv

Om inte annat kan ni komma till Gördalen :)

5-6 mil från Sälen via norge (med bil alltså)...
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Kul att det verkar vara några som är intresserade! Jag har nog förhoppningsvis lyckas skrapa ihop 2-3st andra polare. Så vi kan ju bli ett härligt gäng!

Är det någon av er som behöver sovplats? Jag har en 6 bäddars som nu bara jag bor i.. Men eventuellt dom 2-3 polarna ska bo hos mig.. Så det finns 2-3 sängplatser kvar.. Så hojta till på PM så styr vi upp..

Men ni som bor i trakterna då.. Ska vi bestämma nån plats att samlas på?

Och Gördalen verkar kul! Hur långt är det med skoter? Kan man göra det till en långtur?
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Blir nog minst 10 mil till Gördalen skotervägen.

Smidigast är ju att hinka upp skotrarna på ett släp bara..

En bra mötesplats är ju skoterterminalen vid Högfjällshotellet eller Statoil macken i Lindvallen.

Kanske ta några öl en kväll efter körningen? :beer:

En bild från förra året i Sälen v. 51 (Tagen från salenskoter.se)

 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Haha, ja.. "Lite" skillnad är det ju allt, men nog hade det varit kul att vara ett helg gäng och ta en heldag i Gördalen! :beer:
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag var i gördalen och körde vid ett par tillfällen ifjol. Riktigt fina områden där, rekommenderas varmt!
Det är nära till både grövelsjön och drevdagen som oxå har grym åkning. :)
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Tjena grabbar! Det här blir kanon! Gördalen ska vi absolut åka till ser jag, jag är i Sälen varje år vecka 51.. Så likaså förra året, dock åkte jag ATV med bandsats då.. Visst jätte kul så länge man höll sig på leden.. Men iår blir det skoter..

Nordland, ni är välkommna att bo med mig på Gilleråsen. Enda nackdelen är att man inte får köra skoter i den stugbyn, så man måste traila eller parkera skotern efter leden (vilket jag planerar att göra, och sen gå till bilen, inte alls långt, men stöldrisken ökar, kanske blir att lasta varje dag, får se).
Ska kolla så att sovplatserna räcker bara.. Blir det bara jag och en till så kan ni 4st sova hos mig. Men det beror ju på hur många vi blir. Lutar åt att vi (jag plus 3 polare) blir 4st nu.. Men får nog svar inom 1 vecka iaf.. Dom vet inte riktigt hur dom jobbar.. Det går nog att klämma in nån till i stugan.

ejwbegysv, du får gärna guida.. :)

Marcs, jag hittar både till Skoterterminalen och Statiol.. Men det kan vi ju höras om framöver. Det är ju ändå några veckor kvar. Och självklart ska vi ta några kalla.. :)

Väl mött
Markus
 
Last edited:
4

426H

Jag och en kompis är också intesserade. Har aldrig varit i gördalen så det vore ju kul att åka lite där. Hoppas det är före v51..
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Får man vara med om man åker Yamaha?
Har husvagnen står i sälen (Joänget) och XTXn står ny servad och väntar på att få känna snö under mattan!