Oj, beror till 100% av vilken portning som är gjort och av vem. Själv hade jag en Rotax 583 som blueprintats och trailportats av Tord Sundström. Den gick hur sött som helst.
Finns ju hur många varianter som helst av portning. Fanns det föresten inte en artikel om portningens ABC i nått nr av Snowmobile ifjol eller året före det?
Ska nog göra en sådan, kompisens polare säljer sin som är portad, verkar gå hur fiiiint som helst! till och med bättre än original!Detta gäller en dragon 700 som är portad av pf-racing. blir förbrukning av soppa större? slitage?
Ska nog göra en sådan, kompisens polare säljer sin som är portad, verkar gå hur fiiiint som helst! till och med bättre än original!
men nu är det ju polaris det gäller....klart den ska gå bättre än orginal?:S annars känns de ju förbannat onödigt att göra de;S....
jag hade en RS 600..vet nu inte vad de är för portning på dessa (stock).. men den drog inte nå överdrivet mkt soppa..
jag ska själv porta min 600motor här så småning om...som sagt.mer effekt.vrid osv.
när jag menar bättre än original menar jag inte effekten, utan att den går finare på tomgång och så vidare.klart den ska gå bättre än orginal?:S annars känns de ju förbannat onödigt att göra de;S....
jag hade en RS 600..vet nu inte vad de är för portning på dessa (stock).. men den drog inte nå överdrivet mkt soppa..
jag ska själv porta min 600motor här så småning om...som sagt.mer effekt.vrid osv.