Mxz 440

E

eMe181

Hejsan har köpt en ski-doo mxz 440 , och vill köra nu på sommaren , vilka saker ska jag tänka på ? Har oxå ett problem! Jag får den upp till 90 men sen bludrrar den bara xD

E

eMe181

Hah ok , Förstog inte så mkt ''Bestycka'' Kommer bara köra på lägdan :rock:

E

eMe181

Hehe okej , sliter det inte mkt på mattan och skidorna? =P

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Har du tänkt att köra den på vatten eller på en gräsmatta i sommar?

Att bestycka en skoter skadar inte mattan eller skidorna. Det man gör är att antingen bestycka upp ( motorn får mer bränsle ) eller bestycka ner ( motorn får mindre bränsle )

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Hah ok , Förstog inte så mkt ''Bestycka'' Kommer bara köra på lägdan :rock:
Om lägdan betyder äng eller liknande så sliter det förstås som attan på slides och dyl. Kör inte skotern på annat än snö eller vatten.

E

eMe181

Hehe okej , Jag tänkte folk kör ju med skoter året om vad byter dom osv? =P matta och slides kan jag ju byta xD

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Hehe okej , Jag tänkte folk kör ju med skoter året om vad byter dom osv? =P matta och slides kan jag ju byta xD
Jo men det är ju dom som tävlar i dragracing....

Ingen annan plågar väl skotern på sommarn?

Lägg ner det där och vänta på snö. Mina 5 cent...

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Man kör skoter på vintern då de finns snö.

Folk som kör skoter på sommarn kör antingen på vatten, eller så är dom med i nån dragracingtävling på gräs.

Man kör inte skoter på sommarn likadant som man kör på vintern.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
skitsnack! Man kan köra skoter när man vill vars man vill! vad som åker illa beror helt på hur länge du ska köra! ska du bara testa en sväng typ 100m så gör det inte så stor skada!

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
skitsnack! Man kan köra skoter när man vill vars man vill! vad som åker illa beror helt på hur länge du ska köra! ska du bara testa en sväng typ 100m så gör det inte så stor skada!
Det är förbjudet enligt lag att köra skoter när det är så pass lite snö att det förstör vegetationen...

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
ja självklart men det låter ju som han ska köra flera mil på lägdan som man brukar göra på vintern.
haha joo sant det :p det är som dom andra säger, ska du köra en längre bit rekommenderar jag inte att köra på sommarn, ska du bara testa typ 100m går nog inte så mkt illa