original rem mxz -01

N

N_w

tjena, jag skulle vilja ha de exakta måtten på original remmen som bombardier gjorde åt mxz 600 -01, och sedan vill jag veta va de ska vara för förspänning i sekundärvariatorn alltså hur många mm.:)och en sak till hur mkt står det att den ska varva original? (och är det menat när man kör elr palla upp den?/Mvh Jonatan;)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
alltså starta inte en tråd per ämne utan håll dig till samma tråd och ta frågorna där.....

Remmen ska ligga i sekundären så att mattan rullar runt sakta på tomgång(om du pallar upp den). Mattan ska gå lätt att stanna bara med att hålla fast den med handen.

ca 1-2 mm ovanför kanten på sekundären.

Optimalt växlingsvarv menas när man kör den, man måste belasta variatorn för att få rätt varv därför kan du inte palla upp den för att kolla det.

Jag kan tyvärr inte vilket varvtal som är optimalt på en mxz 600

N

N_w

alltså starta inte en tråd per ämne utan håll dig till samma tråd och ta frågorna där.....

Remmen ska ligga i sekundären så att mattan rullar runt sakta på tomgång(om du pallar upp den). Mattan ska gå lätt att stanna bara med att hålla fast den med handen.

ca 1-2 mm ovanför kanten på sekundären.

Optimalt växlingsvarv menas när man kör den, man måste belasta variatorn för att få rätt varv därför kan du inte palla upp den för att kolla det.

Jag kan tyvärr inte vilket varvtal som är optimalt på en mxz 600
okej tack så mkt:)