Köra skotern i "stan"

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Bor ganska centralt men undrar över vägen till skolan till vintern då jag behöver korsa en väg sen är det en jätte stor äng att bränna över sedan kortare grusväg och sen kommer jag till skolans parkering, det är en mindre skola i östersund där fordon, energi, industri håller till och även polisen som nyss flyttat dit, så vågar man? vad kan dom göra åt saken? vad för böter/straff? Det är lite i utkanten av östersund. Behöver ej köra genom bostadsområde eller något.

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
DET ÄR FÖRBUDSOMRÅDE!! Kör du där så förstör du för oss som håller sig på tillåtna ställen! Å tänk på att Polisen kan följa spåren å sätta dit dig! Jag tycker du kan gå dit för du har inte längre än att det tar max 10min!

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
DET ÄR FÖRBUDSOMRÅDE!! Kör du där så förstör du för oss som håller sig på tillåtna ställen! Å tänk på att Polisen kan följa spåren å sätta dit dig! Jag tycker du kan gå dit för du har inte längre än att det tar max 10min!
Givetvis vet jag att dom följer spåren, men det är inte mycket till förstörelse kan jag tycka. Att jag inte får köra där är jag också ganska medveten om är intresserad av vad straffet blir. Du som är från stan vet ju vart körfältet är och ska till fyrvalla.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
bu blir av med körkortet + massa böter... + folk kommer inte tycka om dig värst mycket... idiotiskt att bara tänka i dom banorna imo

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
bu blir av med körkortet + massa böter... + folk kommer inte tycka om dig värst mycket... idiotiskt att bara tänka i dom banorna imo
Det kommer inte störa någon det är jag övertygad om. men när dom börjar dra körkort är det verkligen inte värt att göra det ens en gång, tack för hjälpen.

D

Draken

MACH Z -05 skrev:
Å tänk på att Polisen kan följa spåren å sätta dit dig!

Dom kan inte sätta dit nån som dom inte tar på bar gärning.
Bara för att dom följer spåret till hans skoter så måste dom bevisa att det är just han som kört.

Men man ska hur som helst inte köra i städer.

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Ja man ska försöka hålla sig till lagar och sånt i städer som sagt det kan förstöra mkt för andra oxå dock så passerade jag kiruna för 2 vintrar sedan och där var det lagligt att köra skoter inne i stan:p
Det var lite märklig känsla att köra i rondell med skotern :) så borde det vara på fler platser.

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jeppe du är dum i huvudet om du tänker göra det!
Ganska förbjudet och det kommer bli skriverier i tidningarna som det redan är här osv..

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Dom kan inte sätta dit nån som dom inte tar på bar gärning.
Bara för att dom följer spåret till hans skoter så måste dom bevisa att det är just han som kört.

Men man ska hur som helst inte köra i städer.
Dom kan följa spåret till utgångspunkten å på så sätt ta reda på vem det är och sen spana på den platsen för att ta personen ifråga! Dom kan även vänta på personen ifråga när den kommer till slutmålet som i det här fallet är samma plats varje gång och antagligen vid samma tid! Sen så ligger Polis stationen ett stenkast från skolan som han går på så risken att han åker dit är VÄLDIGT STOR!!!

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Varför ska du köra dit?
Ska du ha den som nå projektarbete eller köra dit "för skojs skull"?
Ska du bara dit en gång är det väl bara å köra men att använda den istället för att gå är bara dumt... Gick du transport hade du kunna kört upp till den delen av skolan, där går led alldeles brevid :)

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
33
Plats
Här är det lagligt att köra till närmaste led, det borde väl vara samma i Kiruna?

Last edited:
6

600xrs

Kan det verkligen stämma? Av med körkortet?
Inte för att jag tror du ljuger, men hänvisa gärna till källa.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
av med körkortet kanska va att ta i men han skulle åka till "skolan" så jag antog han va av den ringa åldern UTAN körkort o då kommer han inte få lämpen förrns han är 19 år........