Dess systemet!

N

N_w

tjena, jag har en mxz 600 -01:a och jag undrar om jag skulle tappa bort nödstoppen hur fan blir det då för jag har ingen reserv? och vad skulle det gå på att köpa ett helt nytt system/Mvh jonatan!

Återfallet

Välkänd medlem
6 sept 2008
828
1
16
62
kiruna
Inte helt säker men om du kan styrka att du äger skotern borde väl en skidoo återförsäljare kunna programmera en ny åt dig? :confused:

N

N_w

jaa de tycker jag också!, men tror ni att det är mkt jobb med att ta lös de där osv?/MVh Jonatan

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
du måste ta med dig skotern till åf för dem ska kunna programera en ny nyckel till just din skoter!
kanske måste ha med regbevis om du har slarvat bort den enda nyckel du har...?!
annars e de ju bara stjäla en skoter och gå till åf som gör en nyckel..

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
läste nånstans att du kan gå in till en ÅF och be dom göra en kopia.
du måste ta med dig skotern till åf för dem ska kunna programera en ny nyckel till just din skoter!
Jag tror att Polaris_Snow menade att man skulle ta med nyckel (som han faktiskt har kvar) till ÅF så gör de en kopia INNAN han tappar bort den....

En kopia kan ju vara bra att ha.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jag tror att Polaris_Snow menade att man skulle ta med nyckel (som han faktiskt har kvar) till ÅF så gör de en kopia INNAN han tappar bort den....

En kopia kan ju vara bra att ha.

Precis. Kom ihåg nu att jag hade läst i en BRP instruktionsbok att man även kan koda om så att alla skotrar i familjen som har DESS kan få samma kod, så i praktiken kan du hoppa på farsans YETI med din DESS-nyckel från din MXZ fast i jackan och trycka dit den och köra fasten farsan är med hans nyckel i skogen och hugger ved. Familjelycka ala BRP :hello:

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
35
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Man kan beställa en ny nödstopp som sedan programmeras för din skoter, det är inge fråga om att kopiera som en vanlig nyckel.
Sen är det klart att det är möjligt att det går att skaffa fram ett nödstopp som passar till en stulen skoter, men det tror jag inte är så lätt och har aldrig hört talas om att någon har gjort det.
Anser då att d.e.s.s systemet är ett grymt stöldskydd!

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Varje nödstopp har en egen kod! Man måste programera skoterns box så att den accepterar nödstoppen! Man kan ha upp till 8st nödstoppar per skoter om jag inte minns fel så därför kan man programera alla skotrar i familjen så dom acepterar alla nödstoppar men det är nog inte att rekomendera! En ny nödstopp kostar c:a700kr + programering vilket är olika hos alla handlare vad dom tar för den! Allt från en påse bullar till 4-500kr!

N

N_w

nog fan fatta jag de?

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
En kompis tappa bort sin nyckel till dess när han hade sin enduro. Men den jäveln fick kopplat bort den på nå ***** vänster. Har ingen aning hur, men det är sant för jag har kört den efter det.